EXCLUSIV NewMoney: Ce strategie vor avea sud-africanii de la Atterbury, după ce au preluat 50% din mallurile lui Dascălu

Andreea Neferu 26/06/2017 | 12:02 Ştiri
EXCLUSIV NewMoney: Ce strategie vor avea sud-africanii de la Atterbury, după ce au preluat 50% din mallurile lui Dascălu

Sud-africanii de la Atterbury, care au preluat 50% din rețeaua de malluri Iulius și din viitorul ansamblu imobiliar mixt Openville din Timișoara, au spus pentru NewMoney că argumentele pentru intrarea pe piața locală au fost atât premisele economice pozitive ale României, precum și rezultatele solide înregistrate de centrele comerciale dezvoltate de antreprenorul român Iulian Dascălu. Una dintre direcțiile de dezvoltare pentru Iulius Group, după atragerea investitorilor sud-africani, va fi intrarea pe alte piețe din regiune cu brandul de centre comerciale Iulius Mall.

„Vedem România ca fiind o piață solidă, în creștere, iar strategia noastră este să încheiem parteneriate puternice și nu neapărat să intrăm pe noi piețe pe cont propriu (acesta fiind motivul pentru care Atterbury a preferat să preia 50% din Iulius Group – n.r.). (…) Achiziția inițială a acestei participații este punctul de plecare al unui parteneriat pe termen lung care, de asemenea, se va concentra și pe dezvoltarea unor proiecte precum Openville”, a spus pentru NewMoney Raoul de Villiers, director de dezvoltare și new business în cadrul Atterbury Europe.

Iulian Dascălu, unul dintre cei mai importanți antreprenori români ai pieței imobiliare locale, a anunțat recent că înființează un fond financiar comun alături de Atterbury Europe, divizia europeană de investiții imobiliare a grupului Atterbury, în cadrul căruia cele două părți vor avea cote egale de participare (50% – 50%). Prin acest fond financiar va fi dezvoltat ansamblul mixt Openville Timișoara, o investiție de circa 220 de milioane de euro, precum și alte proiecte. Totodată, parteneriatul între cele două  companii implică și deținerea în comun a părților sociale ale mallurilor Iulius din Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Cu alte cuvinte, Iulius a vândut 50% din rețeaua de malluri.

Raoul de Villiers a adăugat că decizia de a intra în acționariatul Iulius Group a venit și în contextul în care mall-urile Iulius ocupă poziții de lider pe piețele locale și regionale pe care sunt prezente, sunt poziționate în zone centrale și sunt integrate în proiecte mixte care pun accentul atât pe segmentul de retail, cât și pe cel de birouri sau pe oportunitățile de petrecere a timpului liber. ”Rezultatele înregistrate de aceste centre comerciale au fost un argument solid în perfectarea tranzacției”.

Tranzacția cu sud-africanii de la Atterbury include, pe lângă mallurile Iulius din Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava, și cele două clădiri de birouri care fac parte din proiectul mixt Iulius Mall Cluj, Cluj Business Center, dar și imobilul de birouri United Business Center 2, care face parte din Opeville și care este deja finalizat. Pe de altă parte, proiectul mixt Palas Iași rămâne integral în proprietatea lui Iulian Dascălu, nefiind parte a tranzacției cu Atterbury.

Reprezentantul Atterbury nu a oferit informații privind valoarea tranzacției, invocând ”acordul de confidențialitate”, însă, potrivit informațiilor din piață, tranzacția prin care sud-africanii preiau 50% din proiectele imobiliare dezvoltate de Dascălu s-ar ridica la circa 100-150 de milioane de euro.

”În perioada următoare, ne vom concentra pe dezvoltarea rețelei Iulius Mall pe piața regională internațională și pe finalizarea dezvoltării proiectului mixt din Timișoara, Openville”.

Atterbury Europe este deţinută în comun de compania de investiții cu capital privat Atterbury Property Holdings din Africa de Sud și de către Steinhoff International Holdings, prin filiala sa, Hemisphere International Properties. Steinhoff, care este tot o companie din Africa de Sud, are în portofoliu branduri precum retailerul de mobilă kika sau rețeaua de magazine Pepco, prezente și pe piața locală. Atterbury Europe a mai investit în Serbia și Cipru.

Iulius are un portofoliu operaţional care cuprinde peste 260.000 de metri pătrați de spaţii de retail şi 106.000 de metri pătrați de spaţii office.

Citiți mai mult despre investitorii din afara Europei care au intrat pe piața imobiliară locală în revista NewMoney care a apărut pe 26 iunie.

 

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.