EXCLUSIV NewMoney: Antreprenorul Iulian Dascălu vrea să ducă brandul de malluri Iulius și pe alte piețe din regiune

Andreea Neferu 16/06/2017 | 17:41 Ştiri
EXCLUSIV NewMoney: Antreprenorul Iulian Dascălu vrea să ducă brandul de malluri Iulius și pe alte piețe din regiune

Antreprenorul ieșean Iulian Dascălu, care a vândut sud-africanilor de la Atterbury 50% din rețeaua de malluri Iulius și din viitorul ansamblu imobiliar multifuncțional Openville din Timișoara, spune că printre direcțiile de dezvoltare pe care le are în plan după această tranzacție se numără și intrarea pe alte piețe din regiune cu brandul de centre comerciale Iulius Mall.

”Planurile (…) vizează, în principal, finalizarea ansamblului multifuncțional Openville Timișoara și extinderea rețelei Iulius Mall pe piața internațională din regiune”, a declarat Iulian Dascălu pentru NewMoney.

Iulian Dascălu, unul dintre ”greii” români ai pieței imobiliare locale, a anunțat astăzi că înființează un fond financiar comun alături de Atterbury Europe, divizia europeană de investiții imobiliare a Atterbury, în cadrul căruia cele două părți vor avea cote egale de participare (50% – 50%). Prin acest fond financiar va fi dezvoltat ansamblul mixt Openville Timișoara, o investiție de circa 220 de milioane de euro, precum și alte proiecte. Totodată, parteneriatul între cele două  companii implică și deținerea în comun a părților sociale ale mallurilor Iulius din Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Cu alte cuvinte, Iulius a vândut 50% din rețeaua de malluri.

„Referitor la office (birouri – n.red.), asocierea (dintre Atterbury și Iulius – n.red.) include cele două clădiri de birouri care fac parte din proiectul mixt Iulius Mall Cluj (Cluj Business Center), dar și United Business Center 2 (care face parte din Openville Timișoara) și viitoarele clădiri care vor fi edificate în ansamblul Openville Timișoara”, a mai spus Dascălu. El nu a precizat valoarea tranzacției dintre Iulius și Atterbury, invocând ”acordul de confidențialitate încheiat”, însă, potrivit informațiilor din piață, tranzacția prin care sud-africanii preiau 50% din proiectele imobiliare dezvoltate de Dascălu s-ar ridica la circa 100-150 de milioane de euro.

Pe de altă parte, Dascălu a mai spus că parteneriatul cu cei de la Atterbury nu include și ansamblul multifuncțional Palas Iași.

”Decizia de a ne asocia cu Atterbury Europe are la bază strategia de creștere în ritm accelerat a proiectelor din portofoliul companiei, astfel încât să fructificăm din plin potențialul pieței”, a mai spus antreprenorul ieșean.

Atterbury Europe este deţinută în comun de compania de investiții cu capital privat Atterbury Property Holdings din Africa de Sud și de către Steinhoff International Holdings, prin filiala sa, Hemisphere International Properties. Steinhoff, care este tot o companie din Africa de Sud, are în portofoliu branduri precum retailerul de mobilă kika sau rețeaua de magazine Pepco, prezente și pe piața locală.

Atterbury Europe a mai investit în Serbia și Cipru.

Portofoliul companiei Iulius va fi administrat în continuare de aceeaşi echipă de specialişti în property management.

Iulius are un portofoliu operaţional care cuprinde peste 260.000 de metri pătrați de spaţii de retail şi 106.000 de metri pătrați de spaţii office.


Sursă foto: Mediafax

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.