Ştiri

Elon Musk se teme de producătorii chinezi de mașini electrice

Directorul general al Tesla, Elon Musk, a avertizat că producătorii auto chinezi „îşi vor demola” rivalii mondiali fără bariere comerciale, ceea ce indică problemele cu care se confruntă liderul pieţei de vehicule electrice (EV) din SUA în urma eforturilor grupurilor chineze de a se extinde pe plan global, transmite Agerpres.

Declaraţiile lui Musk vin după ce grupul chinez BYD a depăşit Tesla pe segmentul vânzărilor trimestriale de vehicule electrice. În ultimele trei luni din 2023, compania americană a livrat 484.507 EV, în timp ce analiştii se aşteptau la 483.173 unităţi. BYD a vândut 526.409 vehicule complet electrice în trimestrul patru din 2023, devenind lider pe acest segment, în special datorită modelelor mai ieftine vândute în China, cea mai mare piaţă auto din lume.

Producătorii auto chinezi „sunt cei mai competitivi şi vor avea un succes semnificativ în afara Chinei, în funcţie de ce tipuri de taxe vamale şi bariere comerciale sunt stabilite. Dacă nu vor fi stabilite bariere comerciale, ei aproape îi vor demola pe cei mai mulţi producători auto globali, sunt extrem de buni”, susţine Musk.

Analiştii consideră că Musk are motive să fie îngrijorat.

El a demarat anul trecut un război al preţurilor pentru a-i tenta pe consumatorii afectaţi de creşterea dobânzilor să cumpere vehicule electrice, dar astfel au fost afectate marjele de profit ale Tesla, ceea ce-i îngrijorează pe investitori. Musk a avertizat că Tesla a ajuns „la limita naturală a reducerii costurilor cu actuala gamă de produse”.

Tesla intenţionează anul viitor să înceapă producerea unui crossover compact mai ieftin, denumit „Redwood”, pentru a concura cu modelele ieftine ale rivalilor, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Musk a confirmat că Tesla se aşteaptă să înceapă producţia viitoarei generaţii de EV la fabrica sa din Texas în semestrul doi din 2025.

Dar producătorii EV chinezi se mişcă rapid. În condiţiile concurenţei strânse şi ale excesului de capacitate din China, mulţi se extind rapid peste hotare, după ce în ultimii ani subvenţiile de stat i-au ajutat să-şi majoreze vânzările pe plan intern.

Şi Comisia Europeană a lansat în octombrie o anchetă prin care caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta pe care a calificat-o drept un „protecţionism pur” şi a subliniat că este probabil să dăuneze relaţiilor comerciale sino-europene.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Românii au plătit facturi mai mici la gaze şi la curentul electric

Reprezentanţii Ministerului Energiei anunţă că preţurile facturilor la gaze naturale au scăzut în luna aprilie…

8 minute ago

Peste 6.000 de firme şi-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2024

Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele trei luni din 2024 a fost de…

32 de minute ago

Lensa a ajuns la venituri de peste 207 milioane de lei în 2023. Compania are o rețea de 81 de magazine în piața locală

Retailerul de optică Lensa a înregistrat venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând astfel…

o oră ago

AeroVacanțe introduce pentru această vară 14 curse charter către Lesbos, a treia cea mai mare insulă din Grecia

AeroVacanțe, parte a grupului Aerotravel, mizează în 2024 pe destinații noi, mai accesibile pentru români,…

3 ore ago

EY: Investiţiile străine directe europene în România se confruntă cu primul declin în ultimii 3 ani

Investiţiile străine directe (ISD) europene se confruntă cu primul declin în ultimii trei ani, numărul…

3 ore ago

Grupul de turism rtk se lansează în România

rtk romania, subsidiara locală a rtk international (cu o rețea de peste 3.000 de agenții…

3 ore ago

Acest website folosește cookies