Elefant.ro, reducere a veniturilor din vânzări cu 11% în primul semestru din 2022

Andrei Dumitru 05/10/2022 | 17:20 Ştiri
Elefant.ro, reducere a veniturilor din vânzări cu 11% în primul semestru din 2022

Compania Elefant Online SA, proprietar al elefant.ro și elefant.md, cu obligațiuni tranzacționate la Bursa de Valori București a anunțat în raportul bursier semestrial o reducere a veniturilor din vânzări cu 11% în primul semestru din 2022, comparativ cu perioada similară a exercițiului financiar precedent. Astfel, cifra de afaceri a companiei s-a situat în perioada ianuarie-iunie 2022 la 95,3 milioane lei. Concomitent, rezultatul financiar s-a cifrat la -12,4 milioane lei.

“Anii 2020-2022 au fost atipici pentru toată piața. Au existat perioade foarte bune cum a fost primul semestru din 2020 când, practic, comerțul online a explodat, dar și perioade mai puțin faste, cum au fost primele șase luni ale acestui an. În ciuda acestor fluctuații economice, pentru elefant.ro traiectoria este foarte bună dacă analizăm acești ultimi ani în care business-ul a crescut cu peste 50%. Dacă în 2019 înregistram în primul semestru o cifră de afaceri de 61,68 milioane lei, în acest an am încheiat primul semestru cu 94,65 milioane lei“, declară Sergiu Chircă, CEO elefant.ro.

Evoluția veniturilor în primul semestru al acestui an a fost influențată de doi factori principali: situația macroeconomică care a redus puternic consumul individual și orientarea investițiilor companiei majoritar către dezvoltarea Elefant Marketplace și a serviciilor adiacente.

“Am mizat mai puțin pe creșterea veniturilor din vânzări folosind modelul de business curent și ne-am concentrat pe a investi timp, efort, resurse umane și financiare către Elefant Marketplace care nu mai este doar un concept, ci un model de business bine structurat. Elefant Marketplace este motorul care va asigura creșterea viitoare atât pentru elefant.ro, cât și pentru companiile partenere “, declară Sergiu Chircă, CEO elefant.ro.

Concomitent, în doar 6 luni, compania a reușit să își reducă datoria pe termen scurt cu peste 20 de milioane de lei și va continua investițiile în noul model de business.

În cei 12 ani de când suntem pe piață, am investit peste 115 de milioane de lei în companie. În acest an, investițiile s-au ridicat până acum la 4 milioane de lei, urmând ca acționarii actuali să contribuie cu alte 4 milioane până la final de an pentru dezvoltarea companiei în perioada următoare“, adaugă Sergiu Chircă.

Lansat în urmă cu 12 ani, elefant.ro a crescut de la un business de 0,8 milioane lei în 2010 la un business de 227 milioane lei în 2021.