După ce a investit în diferite soluții pentru e-commerce, Sandu Băbășan își în­dreaptă atenția și către domeniul auto

NewMoney 28/07/2021 | 10:20 Oameni
După ce a investit în diferite soluții pentru e-commerce, Sandu Băbășan își în­dreaptă atenția și către domeniul auto

Activ în mai multe afaceri care au legătură cu tehnologia, antreprenorul clujean Sandu Băbășan are câteva direcții principale de business pe care merge astăzi, în contextul în care, consideră el, „toate orga­ni­zațiile vor avea o prezență în online, în următorii doi-trei ani“.

Una dintre aceste direcții este dezvol­tarea de proiecte complementare activi­tății de e-commerce, un domeniu estimat de asociațiile de profil să ajungă la nivel lo­cal la 6,5 miliarde de euro până la finalul lui 2021.

O alta vizează domeniul auto, cea mai re­centă investiție a sa fiind în Autodeal, o aplicație pentru gestionarea costurilor și obligațiilor auto, care digitalizează toate procesele generate de deținerea unui auto­turism.

Sandu Băbășan, antreprenor la 22 de ani

Sandu Băbășan a intrat în antreprenoriat când avea doar 22 de ani, în 2005, imediat după terminarea facultății. „Încă de la început am fost atras de domeniul online și am în­ce­put cu un business în online. Valorile in­vestite atunci au fost foarte mici. În schimb, disponibilitatea la efort susținut, de lungă durată, a fost extraordinar de mare“, își amintește el, fără a detalia.

În momentul de față, Băbășan este implicat activ și în Blugento, o companie înființată în 2016 și specializată în furnizarea de soluții e-commerce bazate pe platforma Magento, cu funcționalități adaptate la piața locală, atât din punct de vedere fis­­cal, cât și legislativ, cu 400 de clienți. Prac­tic, implementarea acestei platforme permite construirea unui magazin online de la zero, într-o singură zi.

„Evoluția mea către Blugento a fost una naturală. Înainte am deținut agenția de soft­ware development MindMagnet, prin intermediul căreia făceam magazine online la cheie pentru clienți internaționali. Ulterior, MindMagnet a fost achiziționat de că­tre Pitech Plus (furnizor de aplicații software, n.r.). Mai apoi, am primit o investiție de 120.000 de euro de la investitori privați în 2017“, povestește Sandu Băbășan.

În 2020, în contextul accelerării procesului de transformare digitală a companiilor și pe fondul creșterii industriei de e-commerce, Blugento a înregistrat dublarea cifrei de afaceri, la peste un milion de euro.

Antreprenorul a lansat recent și o plat­formă proprie de e-commerce business-to-business (B2B), dedi­cată segmentului corporate, care presupune vânzarea de produse și servicii pentru companii, disponibilă pe baza unui abo­­nament lunar de 399 de euro. În acești bani sunt incluse licența de utilizare a platformei, hostingul, suportul tehnic și asistența.

„20% din totalul tranzacțiilor efectuate anul trecut pe platforma Blugento au fost făcute de companii. Ne așteptăm la o du­blare a numărului de tranzacții B2B în 2021. Se observă cum tot mai multe businessuri migrează în online“, spune Sandu Băbășan, estimând pentru anul în curs o creștere de peste 50% a cifrei de afaceri pentru Blugento, comparativ cu anul anterior.

Băbășan are însă planuri și cu Zento, o platformă dezvoltată pe Magento 2, cu Pro­gressive Web App, lansată în urmă cu un an. Acest produs se orientează către organizațiile medii și mari, ținta fiind atât piața din România, cât și piața interna­țio­nală, unde capacitatea de achiziție a acestei soluții este mai mare. „Suntem orientați în achiziția de clienți cu care să construim parteneriate pe termen lung, profilul acestor clienți fiind cel al antreprenorilor cu experiență în business, în general, și dispo­ni­bilitate de creștere în piața online“, deta­liază Băbășan.

RCA cu un click

Un alt business în care investește antreprenorul este Autodeal, o aplicație pentru gestionarea costurilor și obli­gațiilor auto, lansată de curând în urma unei investiții de 150.000 de euro. Până la finele anului 2021, doar cu această aplicație sunt estimați 100.000 de utilizatori.

În următoarea etapă de dezvoltare, pe care estimăm să o atingem anul acesta, vom oferi și posibilitatea de a gestiona pro­­gramări pentru ITP, programări în service, inclusiv recepția devizelor și aproba­rea lor de către utilizatori, plata anumitor parcări și chiar gestiunea documentelor de leasing. De asemenea, planurile de dez­voltare vizează gestionarea plăților afe­rente tuturor acestor servicii. Vrem să ajun­­gem la 300.000 de utilizatori până la sfârșitul lui 2022“, detaliază Sandu Bă­bășan.

Acesta este de părere că potențialul pe piața din România este mare, deoarece pro­centul de achiziții de RCA care vin din mediul online este foarte scăzut, sub 2%, iar în cazul unei aplicații mobile care să ofere mai multe procese în administrarea unui autovehicul este și mai mic. Practic, un sector nedigitalizat, cu un potențial re­pre­zentat de cele peste nouă milioane de au­tovehicule din România, dintre care apro­ximativ 70% sunt deținute de persoane fizice.

„În contextul pandemiei, toată lumea s-a obișnuit deja cu tranzacții la distanță, iar tipul acesta de achiziție online, folosind o aplicație mobilă care facilitează tranzacția, este unul din trendurile în creștere. Suntem convinși că veniturile generate până la final de an vor susține costurile opera­țio­nale ale proiectului“, spune Băbă­șan.

Antreprenorul a fondat de curând și Nooka Space, prima soluție de proximity office space din regiune, lansată în zona Benelux, dar care „are o tracțiune din ce în ce mai mare și în România“.

Totodată, Sandu Băbășan este fondator și asociat în Cash Control (una dintre cele mai populare soluții de personal finance management din România) și în iVox, cea mai mare platformă de cercetare online de pe piața locală, cu peste 180.000 de res­pon­denți activi.

„În următoarea perioadă, voi investi în proiecte complementare activității de e-commerce, deoarece experiența mare pe care o am și felul în care înțeleg piața îmi aduc un avantaj. Prin urmare, pot să în­țe­leg care sunt trendurile în acest segment. Sper ca, până la finalul anului, să mai anunț încă o investiție care să aibă legătură directă cu acest segment“, conchide antreprenorul, convins fiind că orice companie își dorește astăzi să aibă o prezență cât mai vizibilă și în online.

Acest articol a apărut în numărul 120 al Revistei NewMoney

Ilustrație: Vali Ivan