Ştiri

Fără Messi și Ronaldo la TV: LaLiga și Serie A nu vor mai fi difuzate în România

Microbiștii români nu îi vor vedea în sezonul următor pe Messi și Cristiano Ronaldo, după ce televiziunile din țara noastră au refuzat să plătească suma cerută pentru drepturile de televizare a campionatelor din Spania și Italia, potrivit Gazetei Sporturilor.

Transferul lui Cristiano Ronaldo la Juventus a mărit interesul pentru Serie A, campionat în care evoluează deja nume importante precum Dybala sau Higuain, iar acest lucru îi face pe cei care au drepturile TV să nu lase la preț. Pe de altă parte, campionatul spaniol rămâne extrem de atractiv chiar și fără star-ul portughez. Clasicul Barcelona-Real Madrid este unul dintre cele mai vizionate meciuri de fotbal din lume în fiecare în fiecare an.

Drepturile pentru difuzarea partidelor din cele două campionate în România au expirat în această vară, iar compania spaniolă Mediapro s-a grăbit și a cumpărat pachetele de meciuri din LaLiga și Serie A pentru perioada 2018-2021. Potrivit GSP, Mediapro le-a făcut o ofertă televiziunilor din țara noastră, însă negocierile s-au oprit când au flat prețul: peste 35 de milioane de euro pentru următoarele 3 sezoane. Adică o medie de peste 11,5 milioane de euro pe an.

„Suma a fost considerată inabordabilă, mai ales că Telekom şi Digi au luat împreună Champions League şi Europa League, tot până în 2021, pe o sumă mai mică. E foarte probabil ca transferul lui Ronaldo să-i determine pe cei care au drepturile TV să fie inflexibili în a diminua pretenţiile financiare şi, astfel, LaLiga şi Serie A, care sunt la pachet în momentul de faţă, să nu fie cumpărate de nimeni şi, implicit, să nu fie retransmise de nicio staţie TV”, scrie Gazeta Sporturilor

Ceea ce este pe cale să se întâmple în sezonul următor cu LaLiga și Serie A s-a întâmplat deja în 2017-2018 cu Bundesliga. Prețul foarte mare cerut de deținătorii drepturilor TV i-au făcut pe cei de la Eurosport să renunțe la această competiție, astfel că microbiștii din România nu au putut vedea ediția trecută a campionatului german. Digi și Telekom au obținut un preț mai bun anul acesta şi vor oferi împreună meciurile din Bundesliga, mai scrie GSP.

Anglia și Spania, cât un sezon din Liga 1

Anul următor va expira și înțelegerea dintre Liga Profesionistă de Fotbal și Intel Sky Broadcast pentru difuzarea primei ligi din România, cifrată la 33,4 milioane de euro pe sezon. Președintele LPF, Gino Iorgulescu, a început deja negocierile pentru vânzarera drepturilor TV din perioada 2019-2024 și speră să obțină o sumă cel puțin egală cu cea de până acum.

Televiziunile care au achiziţionat drepturile TV de la ISB au transmis LPF că vor un preț mai mic cu cel puțin 10%. Dar, potrivit Gazetei Sporturilor, Iorgulescu vrea să le ofere mai mute facilităţi şi drepturi, cu ajutorul cărora să se ajungă la aceeaşi sumă anuală, cum ar fi drepturi de publicitate, panotaj electronic în jurul terenului, sau anumite bannere pe panourile din sălile conferinţelor de presă şi zona mixtă.

LPF ar fi foarte aproape de prelungirea contractului cu ISB pentru încă cinci ani, astfel că dacă punem la socoteală și acest sezon, drepturile TV în Liga 1 ar însuma 200 de milioane de euro.

Cu cât au fost vândute drepturile TV pentru Liga 1 în perioada 2000-2019:

2000-2004 – 12,2 milioane de dolari – ProTV
2004-2008 – 28,2 milioane de dolari – Telesport
2008-2011 – 101,15 milioane de euro – Antena 1 și RCS
2011-2014 – 101,18 milioane de euro – RCS-RDS
2014-2019 – 167 de milioane de euro – Intel Sky

Românii preferă Liga 1

Datele pe 2016 arată că românii preferă să vizioneze meciulrile din campionatul României în dauna Premier League, Serie A sau La Liga. Liga 1 are o audiență medie pe meci cuprinsă între 1.02% și 11%, superioară celei înregistrate la meciurile transmise din Primera Divizion, Premier League, Il Calcio sau Bundesliga, potrivit informaților furnizate de LPF pentru Profit.ro.

„Fotbalul intern rămâne preferatul românilor, meciurile transmise din Bundesliga având, de exemplu, o audiență medie de 0.29%, cele din Il Calcio, de 0,45%, cele din Primera Division, de 0,8% iar cele din Premier League, de 0,7%”, precizează LPF.

Partidele din Liga 1 și din defunctei Cupe a Ligii au reprezentat mai bine de 75% dintre cele mai vizionate transisiuni de sport din România, iar echipele din România care fac cele mai mari audiențe sunt FCSB, Dinamo și CSU Craiova, potrivit cifrelor furnizate pe 2016.


Foto: Mediafax

 

Sebastian Popescu

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

o zi ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

o zi ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

o zi ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

o zi ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

o zi ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

o zi ago

Acest website folosește cookies