Dragoș Matei, OLX: „Românii optează tot mai des pentru articole vintage, inclusiv în ceea ce privește brandurile de lux“

NewMoney 05/01/2023 | 10:31 Companii
Dragoș Matei, OLX: „Românii optează tot mai des pentru articole vintage, inclusiv în ceea ce privește brandurile de lux“

Dragoș Matei, Product Manager în cadrul OLX, vorbește despre cele mai vândute produse de pe platforma de anunțuri și descrie modul în care s-au schimbat preferințele românilor.

NewMoney: Având în vedere specificul com­paniei OLX, care sunt trendurile de consum ale utilizatorilor de pe platformă cu privire la articolele vestimentare (caută îndeosebi articole de designer/piese de colecție sau aleg articolele produse în masă)?

Dragoș Matei: OLX este cea mai mare platformă de vânzare cumpărare din Ro­­mânia și unul dintre cei mai importanți jucători pe e-comm pentru preloved fashion. Cel mai recent studiu OLX în acest sens ne arată că, în contextul actual al scumpirilor, românii au început să opteze tot mai des pentru articole de îmbrăcăminte de tip vintage, se­cond-hand, inclusiv în ceea ce pri­vește brandurile de lux, dintre care amin­tim Versace, Moncler, Gucci, Balenciaga, Prada.

Produsele de lux își rețin valoarea în timp și de aceea, în perioade de incertitudine economică, vedem astfel de mecanisme de consum. Observăm o schim­bare de comportament în felul în care românii se raportează la modă, chiar și atunci când vorbim despre branduri de lux. Tocmai de aceea, încurajăm cum­pă­rătorii să solicite vânzătorilor certifica­tele de garanție pentru produsele de lux, dar și certificatele de autenticitate și, de asemenea, să se asigure că acestea sunt documente veridice. Mai mult, cum­­­­părătorii pot folosi opțiunea de livrare cu verificare și astfel pot achiziționa cu usurință, într-un mod sigur, rapid și eficient, produse din întreaga țară, nu doar din localitatea lor.

– Câte anunțuri sunt prezente pe plat­formă zilnic în categoria Modă?

– Avem în medie 600 de mii de anunțuri zilnice în categoria modă și frumusețe, în creștere cu 8% față de anul trecut, din­tre care 220.000 de anunțuri zilnice în categoriile „haine de damă“ și „încăl­ță­­minte damă“ urmate de 130.000 în ca­te­goriile „haine pentru bărbați“ și „încăl­țăminte bărbați“.

– Care sunt practicile companiei pentru a reacționa în fața fenomenului fast-fa­shion?

– Sustenabilitatea este filosofia de brand a OLX. Conform datelor disponibile, comerţul de produse pe OLX a permis reducerea emisiilor de carbon cu 1,7 milioane de tone şi, în acelaşi timp, economisirea a 18 milioane de metri cubi de apă şi a 209.000 de tone de materiale. Fiecare dintre noi trebuie să consume conștient și să considere de fie­care dată produsele preloved, mai ales când vine vorba de articolele vestimentare.

– Care sunt cele mai căutate articole în platformă din segmentul pieselor de lux?

– Cu siguranță sezonalitatea afectează căutările utilizatorilor. Pentru perioada de iarnă, observăm creșteri masive în căutările pentru pantofi de iarnă și paltoane, geci. Putem spune cu încredere că OLX este mai mult decât cea mai mare platformă de vânzare-cumpărare din România, este o radiografie a țării. În ceea ce privește tendințele de cum­pă­rare în categoria de modă, vedem că românii caută numele mari de desig­neri internaționali, însă se remarcă și nume de designeri români în căutările din platformă.

– Care sunt beneficiile vendorilor pe plat­formă?

– Lucrăm continuu pentru îmbună­tă­țirea calității produsului OLX. Printre cele mai importante beneficii OLX este serviciul de Livrare prin OLX, care ușu­rează procesul de livrare atât pentru vânzător, cât și pentru cumpărător. Folo­sind Livrarea prin OLX poți expedia sau primi lucruri de la orice distanță, nu mai trebuie să vorbești cu vânzătorul, este mai sigur, mai simplu și mai rapid. Încurajăm utilizatorii care vor să cumpere folosind serviciul de livrare prin OLX să aplice filtrul de livrare prin OLX atunci când caută produse pe OLX și, de asemenea, să caute camio­nul de Livrare OLX pentru a găsi produsele care se califică pentru livrare. Plata se poate face doar ramburs, la pri­mirea coletului și după verificarea conținutului, asigurând siguranța utilizatorilor.

Tentativele de phishing se desfă­șoară de cele mai multe ori pe platforme precum Whatsapp. Din acest motiv punem la dispoziție și încurajam utilizarea chat-ului OLX, pe care utili­zatorii nu trebuie să îl părăsească pentru a rămâne în siguranță, combinat cu folosirea serviciului autentic Livrare prin OLX, disponibil direct din plat­formă, prin simpla apăsare a butonului „Cumpără cu Livrare“.