Două companii lansează împreună o nouă linie de business într-o piață estimată la peste 3 miliarde de euro

NewMoney 22/04/2021 | 12:46 Ştiri
Două companii lansează împreună o nouă linie de business într-o piață estimată la peste  3 miliarde de euro

Arthur Hunt România, jucător pe piața serviciilor de Executive Search & Consultanță în resurse umane, și  compania de avocaturaă ONV LAW se asociază pentru a dezvolta un nou segment de advisory pe piață, în contextul în care doar sectorul local de M&A (fuziuni și achizitii) va atinge o valoare de peste 5 miliarde de euro în 2021, cu peste 250 de tranzacții anunțate pentru anul acesta.

Astfel, ca urmare a dinamicii pieței, cele două companii se asociază în primul Joint Venture de acest tip din România și lansează împreună o nouă linie de business – servicii integrate de HR și consultanță legală pentru procesele de restructurare, integrare și transformare a companiilor. Noul segment de consultanță este estimat de cele două companii la o valoare de peste 3 miliarde de euro în 2021, pe baza intențiilor anunțate de companii.

„Business-urile trec printr-o nouă etapă de maturizare și ne așteptăm să asistam la un nou val de restructurări și de fuziuni și achiziții în perioada următoare, în plin context pandemic. Între cele mai vizate sectoare se numără cel al energiei, sectorul imobiliar, FMCG, sănătate, IT și telecom,” declară Radu Nemeș, Managing Partner ONV LAW. Antreprenorii în mod special vor încerca să asigure consolidarea business-urilor, redresarea economică după un an de pandemie sau să dezvolte strategii care să anticipeze alte posibile schimbări neprevăzute, având în vedere momentele prin care au trecut de la declanșarea pandemiei, completează reprezentantul ONV LAW.

La rândul său, Sorin Roibu (foto), Managing Partner Arthur Hunt România subliniază faptul că 80% dintre inițiativele de schimbare de orice natură în viața unei companii eșuează, iar acest lucru în principal din cauza lipsei de coordonare între managerii companiei, lipsei unei raspunderi asumate la nivel de leadership sau a lipsei evaluării realităților din teren. “Am văzut cazuri în care un proces de tranziție, transformare, restructurare eșuat a generat costuri de milioane de  euro companiei, probleme de reputație și  implicit, deteriorarea relațiilor cu clienții,” spune reprezentantul Arthur Hunt.

O altă tendință majoră în piață este cea de transformare organizațională, începută chiar dinainte de pandemie, având în vedere implementarea principiilor de sustenabilitate în funcționarea și dezvoltarea business-urilor, cât și investițiile străine realizate în companii românești.

Odată cu pandemia, companiile au fost nevoite să treacă prin procese forțate de transformare (digitală, operațională, etc.), iar acestea sunt atât costisitoare, consumatoare de resurse și riscante din punct de vedere reputațional, apreciază reprezentanții celor două companii. Cifra de afaceri cumulată a celor două companii a fost de peste 1 mil. euro anul trecut, iar acestea vizează o creștere a business-ului de 20% in 2021 din segmentul de servicii de change management.