Dorința de cumpărare a românilor a crescut în ultimele trei luni

NewMoney 18/10/2017 | 14:18 Ştiri
Dorința de cumpărare a românilor a crescut în ultimele trei luni

 

Populația Uniunii Europene continuă să fie puternic înclinată către consum, dovadă stă creșterea de 21 de puncte înregistrată în trimestrul III, o cotă-record înregistrată în ultimii aproape zece ani, arată rezultatele unui studiu realizat de compania de cercetare de piață GfK, privind climatul de consum în Europa.

Creșterea din al treilea trimestru a depășit-o pe cea de 19 puncte din trimestrul II.

Consumul privat este unul dintre principalii piloni ai economiei europene, arată studiul. „(…) numeroase țări și-au îmbunătățit ori și-au menținut înclinația către cumpărare în acest trimestru. Aceste rezultate contrazic rezultatele relativ mixte obținute de diverse țări la alți indicatori: așteptările economice au scăzut în Franța, Germania și Portugalia, iar așteptările privind veniturile au scăzut, de asemenea, în Franța, Austria și Germania, în comparație cu trimestrul al doilea al acestui an”, a comentat expertul în consum al GfK, Rolf Bürkl.

Studiul mai arată că, în ciuda creșterii veniturilor, a scăderii inflației și a reducerii TVA-ului, consumatorii din România s-au arătat prea puțin dispuși să-și schimbe opinia asupra perspectivei economice în timpul trimestrului al treilea. După un trimestru II cu variații minime, așteptările economice au fluctuat pe parcursul trimestrului III, și au revenit aproape la același nivel ca la sfârșitul trimestrului anterior. Luna septembrie s-a încheiat la valoarea de 6,3 puncte, cu aproape un punct mai puțin decât la finalul trimestrului II, dar cu 5 puncte peste valoarea din aceeași perioadă a anului trecut.

Așteptările privind veniturile au înregistrat, de asemenea, o mică scădere la începutul trimestrului III, dar apoi s-au stabilizat la nivelul de 24,2 puncte până la finalul trimestrului. Această variație reprezintă o scădere de 2 puncte față de sfârșitul trimestrului anterior, dar o creștere de 3,4 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.

Înclinația către cumpărare a înregistrat cea mai mare variație. La începutul trimestrului s-a menținut la nivelul perioadei anterioare, dar în septembrie a crescut la 12 puncte. Aceasta reprezintă o creștere de 6,4 puncte față de finalul trimestrului II și o creștere de 9,7 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.