Doi IT-ști români au creat o tehnologie care ajută magazinele online să-și crească vânzările

Cristina Dobreanu 04/07/2017 | 13:36 Ştiri
Doi IT-ști români au creat o tehnologie care ajută magazinele online să-și crească vânzările

Vlad Mustiață și Daniel Șes au creat ChatX.ai, un startup românesc care vine cu o soluție pentru a ajuta magazinele de comerț online să transforme în vânzări o parte din coșurile de cumpărături abandonate de consumatori.

Potrivit acestora, la nivel global, site-urile de ecommerce ”pierd” anual vânzări potențiale de peste 50 de miliarde de dolari din această cauză. Mai mult, tot ei susțin că numărul utilizatorilor de aplicații de tip mesagerie este mai mare față de cel al utilizatorilor de aplicații de social networking. Astfel, cei doi tineri de 24 de ani s-au gândit să pună bazele unui startup bazat pe domeniului Inteligenței Artificiale, care dezvoltă chatboți utilizați în comunicarea cu clienții magazinelor online prin Facebook Messenger.

„Chatboții intră în conversații automatizate cu clienții magazinelor pentru a-i convinge să achiziționeze produsele pe care inițial le-au abandonat în coșul de cumpărături“, a explicat Vlad Mustiață.

Conform statisticilor internaționale, peste 70% dintre consumatorii care adaugă produse într-un coș de cumpărături virtual nu finalizează comanda.

„Cu ajutorul tehnologiei pe care le-o punem la dispoziție, businessurile de ecommerce pot recupera o parte importantă din cele 70% de coșuri abandonate. Asta înseamnă vânzări și totodată profit mai mare”, a punctat și Daniel Șes.

Cei doi tineri spun că investiția pe care au făcut-o a fost „la nivel de ore de muncă efectivă”, căci pentru acest business, la bază au stat abilitățile de specialiști în programare și webdesign ale lor și ale echipei lor, „fără să fie nevoie de alte resurse (boostrapping)”.

Tehnologia a fost deja testată pe o serie de site-uri de ecommerce din România și urmează să fie implementată la scară largă din această toamnă. În primul an de operare, cei doi tineri speră să includă peste o mie de magazine care să folosească ChatX.ai.

„Nu visăm la o cifră de afaceri cu multe zerouri. Vrem să creștem și să oferim un tool util pentru magazinele online. În primă fază, tool-ulul va putea fi descărcat gratuit de către magazinele online, iar noi vom percepe un comision de 2% din valoarea coșului de cumpărături achiziționat de către client”, mai spun fondatorii ChatX.ai.

Startup-ul a fost recent premiat pentru inovație în cadrul Techsylvania 2017, eveniment de tehnologie ce are loc anual la Cluj și este susținut și de către Sergiu Biriș, unul dintre cele mai cunoscute nume din generația tânără de antreprenori români.

„Atunci când Vlad și Daniel mi-au propus să mă alătur echipei lor în calitate de advisor, am decis să accept. Potențialul tehnologiei dezvoltate de ei este unul foarte mare, în condițiile în care Inteligența Artificială abia acum face primii pași importanți. Pe viitor ChatX.ai are potențialul de a se extinde și în alte domenii unde automatizarea proceselor va aduce creșteri semnificative business-urilor online”, a spus Biriș, cel care a fondat stratup-uri precum Trilulilu, LiveRail sau Zonga.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.