Doi soți câștigă peste două milioane de euro pe an din afacerea lor, mai mult decât amoroasă

Bianca Dobrescu 29/11/2018 | 15:38 Digital
Doi soți câștigă peste două milioane de euro pe an din afacerea lor, mai mult decât amoroasă

Se spune că pentru a reuși în ceea ce ți-ai propus să faci trebuie să îți urmezi mintea, și nu inima. Însă, atunci când găsești echilibrul între cele două, rezultatul se traduce printr-un business de peste 9,7 milioane de lei.

Acest articol va apărea în numărul 54 (3 – 16 decembrie) al revistei NewMoney

„Doctoriță, 35 de ani, drăguță, zodia Leu, situație materială bună, alură spor­tivă, doresc căsătorie cu medic ro­mân sau cetățean străin“ e unul dintre anunțurile matrimoniale serioase, din România de la începuturile anilor ’90, publicate la acea vreme în primul nu­măr al Anunțului Telefonic. Câțiva ani mai târziu, mesajele scrise se mută în Internet Cafe-uri, iar mIRC-ul devine principala modalitate prin care oamenii se cunosc online. Și, cum tehnologia își face tot mai mult loc în viața oa­menilor, apar site-uri dedicate pe care utilizatorii își creează un profil, își de­clară public interesele și ajung să cunoască tot mai repede persoane din orice colț al țării. Sau al lumii, pentru că nu mai există granițe printre kilobiți.

Suntem la începutul anilor 2000, o peri­oadă în care platformele de dating online se înmulțesc peste noapte, iar pentru cei care le creează devin surse considerabile de profit. Însă, odată ce timpul trece, iar Facebook-ul și Tinder-ul se extind pe piața românească, ră­mân în viață doar acele businessuri care investesc constant în tehnologii de ultimă generație. În același scenariu se regăsește și Sentimente.ro, pri­mul site românesc de dating cu mesa­gerie în browser, lansat într-o perioadă în care internetul și tot ceea ce înseamnă construcție de site-uri, bannere sau pu­blicitate online se aflau în stadiul incipient.

MIZA PE INOVAȚIE. Pentru a rezista pe o piață tot mai competitivă, rețeta clară către succes este de a miza întotdeauna pe inovație, crede Flori Dragomir (46 de ani) antreprenoarea care în 2001 lansa Sentimente.ro, alături de soțul ei, Daniel. Ce mai în­seamnă însă miza pe inovație în anul de grație 2018? De aproape un an, Sentimente.ro folosește inteligența artifi­cială pentru a ajuta utilizatorii să se în­tâl­­nească mai ușor și mai repede. Ceea ce, ca business, se traduce printr-o pondere de 30% din totalul cifrei de afaceri de 9,7 milioane de lei, înregistrată la nivel de grup de Machteam Soft, grup care de­ține, printre altele, și platformele Teamdeals.ro, Comunicatedepresa.ro și Acasa.ro.

O reușită, apreciază Flori Dragomir, în condițiile în care, zilnic, de pe platforma sa se retrag aproximativ zece utilizatori, invocând ca motiv faptul că au găsit ceea ce au căutat. „Noi ne dorim ca oamenii, odată ce își șterg contul, să nu mai revină pe site. Noi ne dorim doar reușite, iar odată ce ți-ai găsit partenerul pe Sentimente.ro vei povesti și prietenilor tăi“, explică ea. La ora actuală, sute de mii de români își caută dragostea online. Statisticile arată că o relație din trei începe acum pe internet și că, până în 2020, peste 330 de milioane de inși din întreaga lume vor avea conturi pe un site de dating. Doar pe Sentimente.ro sunt activi, în prezent, 25.000 de useri zilnic.

„În anii ’20, felul în care o femeie ținea țigara între buze sugera dacă este sau nu interesată de un bărbat. Mai târziu, în anii ’30, taxa pe celibat le împingea pe fe­mei să se mărite mai repede, iar în anii ’40, ceaiurile dansante erau prilej de sociali­zare. În minunata lume nouă, în pe­ri­oada 2008-2010, înainte de a se întâlni, utilizatorii site-ului Sentimente.ro vorbeau între ei pe net chiar și o jumă­tate de an înainte să ajungă să se întâl­nească față în față“, își amintește Flori Dragomir. Astăzi, în maximum două săptă­mâni decid să iasă la o cafea și să hotă­rască dacă vor ră­mâne împreună. „Totul se mișcă rapid, viața noastră are un ritm rapid.“

LECȚII DE BUSINESS. Trei euro în­seam­nă o cafea în doi, spune antre­pre­noa­rea, atunci când vorbește despre tarifele pentru utilizarea site-ului, de 20 de euro pentru o jumătate de an. „Trei euro pe lună care ar putea să-ți schimbe viața pentru totdeauna“, zâmbește Flori Dra­go­mir. Însă acesta este doar unul dintre tipurile de abonamente practicate, în contextul în care cei mai mulți utilizatori sunt fie mai încrezători că își vor găsi par­tener mai repede, fie mai temători față de serviciile de dating online și pre­feră să achite zece euro, o singură dată pe lună. „Este mai dificil să îți dai seama dacă ți-ai găsit perechea de la prima întâlnire. Atunci când oamenii se cunosc poate fi ceva care nu se leagă și ne spunem: haide să nu ne consumăm timpul. Se întâmplă alteori ca și în dating-ul online să fie mai OK să apelezi la cei 20 de euro, pentru că nu știi când și cu cine te potrivești“, explică tânăra.

Businessul, spune Flori Dragomir, a învățat-o în primul rând că nu trebuie să renunțe niciodată atunci când crede în ceea ce face, indiferent cât de dificil îi este. Dincolo de asta, concurența în bu­si­ness poate să apară oricând și să fie destul de mare, lucru pentru care nu ești pre­gătit niciodată. De fapt, tocmai de aceea, trebuie să fii foarte agil, crede ea. „Am învățat să fim agili pentru că internetul este cum este și are o viteză colo­sală, iar oamenii adoptă rapid tot ceea ce este nou.“ Totodată, în afaceri trebuie să știi să asculți oamenii, pentru că în spatele oricărei companii de succes se află o echipă nemaipomenită“, susține Flori Dragomir.

Atunci când vorbește despre cel mai bun sfat pe care l-a primit vreodată, ea re­cunoaște că este acela de a face echipă cu oameni care sunt diferiți față de ea. „La în­ceput nu l-am înțeles foarte bine, însă pe parcurs mi-am dat seama cât este de important. Asta pentru că, dacă construiam doar eu afacerea, aveam un alt mod de a discuta tot ceea ce înseamnă co­munitatea Sentimente.ro, dar fiind în­con­ju­rată de oameni diferiți față de stilul meu, am reușit să fiu mai aproape de foarte mulți oameni“, mărturisește antreprenoarea.

În ceea ce privește viitorul Sentimen­te.ro, dincolo de pariul pe inteligența artifi­cială, Flori Dragomir spune că va investi peste 100.000 de euro într-un proiect de internaționalizare și va accesa astfel mai multe piețe. „Dacă în anii ’90 vorbeai de concurență fizică, pentru că trebuia să intri în altă țară să deschizi un business, acum internetul este peste graniță, nu con­­tează unde ai sediul pentru că poți fi prezent în orice țară îți dorești.“

Sentimente.ro este cel mai mare (conform Trafic.ro) și cel mai vechi site de da­ting și matrimoniale serioase din Ro­mânia. De peste 16 ani, misiunea site-ului este de a-i ajuta pe membrii săi să gă­sească dragostea. Din 2017, compania lo­cală Machteam Soft, care adminis­trează platforma online Sentimente.ro, a implementat un algoritm de machine learning, numit WallY, care reușește să apropie mai repede persoanele compatibile, luând în considerare nu doar profilul declarat al utilizatorilor, ci și acțiu­nile lor pe site și interacțiunile cu alți membri, în urma unei investiții de aproxi­mativ 100.000 de euro. Totul, urmând filosofia clară de business a celor doi soți: aceea că inves­tițiile în tehnologie sunt un element de diferențiere pentru Sentimente.ro pe piață.

 

Repere la sentiment 

De peste 17 ani, doi ingineri ajută milioane de români să își găsească dragostea online.

 

  • UTILIZATORI. Procentul de utilizatori pe segmentul de vârstă 25-34 de ani a crescut cu 22% pe Sentimente.ro. O creștere de 27% s-a înregistrat și pe segmentul utilizatorilor de sex feminin, care reprezintă acum 44%.
  • ACCESĂRI MOBIL. Cei mai mulți utilizatori preferă interfața mobilă (76%), iar accesul facil la un astfel de dispozitiv a dus la o creștere de 5% a timpului mediu petrecut pe site, ajungând la 10 minute/sesiune. Per total, traficul pe mobil a crescut cu 34%.
  • Piața. În România, piața de dating se dezvoltă constant, iar de 17 ani Sentimente.ro este numele cel mai sonor, care înregistrează constant cele mai mari valori de trafic (conform Trafic.ro). Peste 1,5 milioane de persoane din România, dar și din străinătate au în prezent cont pe Sentimente.ro.
  • ESTIMĂRI. Statisticile arată că o relație din trei începe acum online și, până în 2020, peste 330 de milioane de persoane din întreaga lume își vor crea cont pe un site de dating.
  • INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ. Dacă în 2005 se trimiteau 10 milioane de mesaje pe an între utilizatori, în 2018, la un an de la implementarea WallY, algoritmul de inteligență artificială care stă la baza interfeței personalizate, numărul de mesaje a ajuns la 6,5 milioane pe lună.
  • INTERNAȚIONALIZARE. Compania Machteam Soft, care deține site-ul de dating Sentimente.ro va investi peste 100.000 de euro într-un proiect de internaționalizare al platformei pentru a accesa astfel mai multe piețe. „Dacă în anii ’90 vorbeai de concurență fizică, pentru că efectiv trebuia să intri în altă țară pentru a deschide un business, acum internetul este peste graniță, nu contează unde ai sediul pentru că poți fi prezent în orice țară îți dorești“, cred fondatorii.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.