Din povestea Zăganu: doi tineri au început cu o fabrică de bere artizanală, iar acum au deschis bar pe Calea Victoriei

Florel Manu 28/09/2017 | 11:20 Companii
Din povestea Zăganu: doi tineri au început cu o fabrică de bere artizanală, iar acum au deschis bar pe Calea Victoriei

Acest articol apare în numărul 24 (25 septembrie – 8 octombrie) al revistei NewMoney

Când au deschis microberăria Zăganu din județul Prahova, Alexandru Geamănu și Laurențiu Bănescu spuneau că vor să pună umărul la dezvoltarea producției locale de bere. Patru ani mai târziu se poate spune că mai pun un umăr și la creșterea consumului de bere, după ce, la sfârșitul lui august, au deschis în centrul Bucureștiului un bar dedicat berilor artizanale.

Să fie ca de obicei… „Băiete! Două mari!“. Ne permitem, că doar suntem pe Calea Victoriei, la Fabrica de Bere Bună, un bar cu bere artizanală 100%. Este cea mai nouă investiție a antreprenorilor de la Ză­ganu, care au adunat la aceeași tejghea mai multe sortimente produse de microberăriile artizanale. Mai exact, 10 beri la draft, plus multe alte beri la sticlă, astfel că printre sortimentele de la Zăganu și-au făcut loc și berile produse de Ground Zero, Perfektum, Hop Hooligans, Sikaru, Clinica de bere și Glarus, o bere craft bulgărească.

Dispusă pe două etaje, cu o capacitate de 90 de persoane, berăria se află pe Calea Victoriei, în apro­piere de strada Amzei. Dată fiind poziția ultracentrală a restaurantului și investiția a fost una destul de mare, însă antreprenorii preferă să o păstreze con­fidențială. „Singurul lucru pe care îl putem spune este că investiția ne-a depășit așteptările“, spune Laurențiu Bănescu, unul dintre fondatorii brandului Zăganu.

Ideea de a avea un bar cu propria bere este mai veche chiar decât fabrica de la Mâneciu. Bănescu și Geamănu au vrut inițial să deschidă o berărie care să aibă sub același acoperiș și capacitatea de pro­ducție și vânzare, dar au renunțat din cauza costu­rilor foarte mari pe care le impunea o astfel de in­vestiție. Nu au renunțat însă și la ideea de a face bere artizanală, deschizând în 2013 fabrica de la Mâneciu, în care au investit 250.000 de euro.

Marketing cu spumă. Afacerea Zăganu a început cu doi ani de pierderi, în 2013 și 2014. În 2015 însă, la o cifră de afaceri de peste 454.000 de euro, Zăganu a avut profit de circa 50.000 de euro. Anul trecut, businessul a crescut la peste 760.000 de euro, cu un câștig net de circa 92.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe. Pentru 2017, cei doi antreprenori și-au propus să treacă de pragul de un milion de euro, unul dintre motoarele creșterii fiind și barul deschis la sfârșitul verii. „Berăria are rolul de a ne reprezenta mai bine ca brand, dar este și un instrument de marketing“, explică Laurențiu Bănescu, cofondator Zăganu.

Practic, barul va deveni principala rampă de lansare a noilor sortimente produse de Fabrica de Bere Bună, dar și de promovare a cât mai multor beri arti­zanale ale altor mici producători. Deocamdată, Fa­brica de Bere Bună vinde doar sortimente  produse în Capitală. „De la noi nu au luat, deocamdată, bere. Însă berea artizanală începe să câștige teren și apar chiar producători noi“, spune proprietarul fabricii Nemțeana, Leonard Mihoc, adăugând că un astfel de pub le oferă consumatorilor posibilitatea de a încerca o gamă variată de bere craft.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.