Din București în toată lumea: o tânără arhitectă a pus pe picioare un business cu genți de piele care ajung pe două continente

Andreea Neferu 11/03/2017 | 18:58 Oameni
Din București în toată lumea: o tânără arhitectă a pus pe picioare un business cu genți de piele care ajung pe două continente

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Micii designeri locali încep săși facă tot mai des simțită prezența pe o piață locală a modei esti­­ma­­­tă anual la 3-4 miliarde de euro. Iar cum cererea locală are totuși limitele sale, noua genera­­ție a antreprenorilor din moda românească face pasul spre recunoașterea internațională.

„Te duce cu gândul la modalitatea de execuție a unui pasaj muzical într-un mod solemn“, explică Cla­­u­­dia Tecuceanu (26 de ani) cum i-a venit ideea numelui brandului de modă Maestoso, pe care îl pune acum pe gențile și accesoriile din piele naturală pe care le realizează de mai bine de un an în propriul său atelier din București și cu care a ajuns anul trecut la vânzări de peste 65.000 de euro.

CREȘTERE ORGANICĂ. Absolventă de arhitec­­tu­­ră, tânăra antreprenoare a decis să facă pasul spre o afacere în modă în 2015, cu o investiție inițială de puțin peste 30.000 de euro, dintre care 25.000 de euro au fost fonduri europene nerambursabile, iar restul sur­­se proprii. Domeniul nu îi era deloc străin și se lovise deja de toate provocările implicate de pro­­duc­­ția genților, având în vedere că, înainte de a lansa brandul Maestoso, pusese la punct proiectul unei genți tehnologizate pentru care voia să strângă fonduri prin intermediul platformei de crowdfunding Kickstarter.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.