Dezvoltatorul mallului Coresi din Brașov ia în calcul noi proiecte de retail în București, Sibiu și Craiova

Andreea Neferu 01/02/2017 | 17:37 Ştiri
Dezvoltatorul mallului Coresi din Brașov ia în calcul noi proiecte de retail în București, Sibiu și Craiova

Immochan, divizia imobiliară a grupului francez Auchan, analizează achiziția unor terenuri în București, Sibiu și Craiova, orașe unde are în plan să dezvolte noi proiecte de centre comerciale, eventual mixte.

„Ne uităm în mod prioritar către aceste trei orașe, pentru că, cel puțin pe zona comercială, mai există spațiu. Am identificat terenurile pentru cele trei proiecte, se lucrează pe ele, dar nu sunt încă în proprietatea noastră. Sperăm ca în următorii cinci ani, cele trei proiecte să existe sau să avem cel puțin trei noi proiecte deschise”, spune Tatian Diaconu, CEO al Immochan România. El adaugă că anul acesta ar putea fi cumpărate unul sau două dintre terenurile respective.

Până acum, Immochan a mai dezvoltat pe plan local centrul comercial Coresi Shopping Resort din Brașov, cu o suprafață închiriabilă de 45.000 de metri pătrați și cu un trafic de 9 milioane de persoane în 2016. De asemenea, tot la Brașov, compania are în construcție un proiect rezidențial adiacent centrului comercial, dezvoltat în parteneriat cu Avantgarden Immo Invest, companie administrată de Daniela Kasper.

Prima fază a acestui proiect rezidențial, aflat în construcție, cuprinde 13 blocuri cu 570 de apartamente, dintre care au fost vândute deja 564 de unități, încă din faza de proiect.

„Acum avem cerere foarte mare, însă intenționăm să păstrăm ritmul de croazieră de 570 de apartamente pe an (în ceea ce  privește construcția – n.r.)”, spune Diaconu. Pe terenul pe care îl au în Brașov, cei de la Immochan pot construi până la 3.000 de apartamente.

Immochan a investit în cei cinci ani de prezență pe plan local circa 170 de milioane de euro, inclusiv în achiziția galeriilor comerciale ale hipermarketurilor Real. În prezent, acestea se află în proces de modernizare și rebranding în Aushopping. Dacă proiectele din Oradea și Satu Mare au trecut deja prin acest proces de transformare, Immochan va mai investi 10 milioane de euro anul acesta pentru modernizarea a alte 5 centre comerciale, din Baia Mare, Timișoara Sud, Constanța, Cluj și Pitești Găvana.

Dacă până acum s-a concentrat pe zona de retail și rezidențial, dezvoltatorul spune că nu exclude intrarea pe plan local și în domeniul logisticii sau al birourilor.

Immochan România administrează în prezent 23 de centre comerciale în Bucureşti şi în ţară. Pentru deschiderea mallului Coresi Shopping Resort din Braşov, dezvoltat pe fosta platformă Tractorul din Braşov, și inaugurat în 2015, investiţia s-a ridicat 60 de milioane de euro. La finalul lui 2014 Immochan a deschis un centru comercial şi în cartierul bucureştean Drumul Taberei, care va trece la rândul său printr-un proces de transformare începând cu luna martie, zona de food court urmând să fie extinsă la 3.000 de metri pătrați. Acest proiect va presupune investiții de 6-7 milioane de euro.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.