Dezvoltatorul de logistică P3: Lipsa forței de muncă a devenit o provocare la fel de mare precum cea a infrastructurii

Andreea Neferu 11/04/2017 | 16:48 Ştiri
Dezvoltatorul de logistică P3: Lipsa forței de muncă a devenit o provocare la fel de mare precum cea a infrastructurii

Zona Bucureștiului are potențialul de a suporta construcția a 1-1,5 milioane de metri pătrați de spații logistice într-un orizont de timp de 6-7 ani, în contextul în care cererea din piață este foarte mare, iar depozitele existente sunt ocupate aproape integral în acest moment, estimează Blake Horsley, country head România, Bulgaria și Serbia în cadrul P3, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de logistică.

Odată construite, aceste spații ar urma să dubleze oferta totală pe segmentul de logistică, având în vedere că la finalul anului trecut, stocul de spații de logistică din București se ridica la 1,2 milioane de metri pătrați, potrivit companiei de consultanță imobiliară JLL România.

De altfel, P3, care deține cel mai mare parc logistic din România, de 305.000 de metri pătrați, situat la kilometrul 13 pe autostrada București-Pitești, a demarat în cadrul acestui proiect construcția unui nou depozit, ce ar urma să aibă 13.900 de metri pătrați, dintre care 400 de metri pătrați de birouri. Unul dintre chiriași va fi Logistic e van Wijk, companie de logistică și transport, care va prelua circa 10.000 de metri pătrați. Pe parcursul acestui an, P3 vrea să construiască în total 65.000 de metri pătrați, împărțiți în trei depozite. Printre chiriașii parcului logistic P3 de pe autostrada București-Pitești se mai numără Altex, Carrefour și eMag.

Compania ia de asemenea în calcul achiziția unor noi terenuri, în special în zona Bucureștiului. ”Ne uităm la oportunități strategice și vedem o cerere foarte mare aici. Partea de nord a orașului este foarte interesantă, există activitate în zona autostrăzii A3 (București-Ploiești), în special pentru segmentul de e-commerce. Până la finalul anului, cred că vom cumpăra un teren (pentru dezvoltări ulterioare – n.red.). Va fi un teren mare. Ne-ar plăcea să avem și hub-uri de 100-150.000 de metri pătrați”, a explicat Horsley.

„Lipsa forței de muncă a devenit cea mai mare provocare, la fel de mare cum era și lipsa infrastructurii acum câțiva ani. În Timișoara spre exemplu, vorbim de șomaj negativ. Pentru companiile care vor să deschidă facilități de producție, centrul țării devine mai ofertant, pentru că pot găsi forță de muncă”, a mai spus Horsley.

Grupul ceh P3, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața europeană de logistică, a intrat recent în portofoliul GIC, unul dintre cele mai mari vehicule de investiții din lume și fondul suveran al statului Singapore. GIC a cumpărat P3 în urma unei tranzacții internaționale de 2,4 miliarde de euro, anterior grupul de logistică fiind deținut de fondul de investiții american TPG Real Estate și fondul de investiții canadian Ivanhoe Cambridge.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.