Deloitte: Serviciile bazate pe inteligenţa artificială se vor extinde anul acesta şi în România

NewMoney 28/01/2019 | 12:29 Ştiri
Deloitte: Serviciile bazate pe inteligenţa artificială se vor extinde anul acesta şi în România

Reţelele de generaţia a cincea (5G) vor fi lansate în acest an şi se vor extinde la scară largă, oferind o conexiune mai bună consumatorilor şi companiilor şi aducând noi oportunităţi de dezvoltare pentru industria de telecomunicaţii, iar serviciile bazate pe inteligenţa artificială se vor extinde şi în România, potrivit celei de-a 18-a ediţii a studiului Deloitte Previziuni în Tehnologie, Media & Telecomunicaţii (TMT), a anunţat, luni, compania.

Studiul urmăreşte zece teme care vor duce la transformări majore atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru consumatorii din întreaga lume în următorii cinci ani, potrivit experţilor în aceste domenii.

„Conform studiilor recente, operatorii de telefonie mobilă se aşteaptă ca investiţiile pentru implementarea tehnologiei 5G să aibă o valoare similară cu cheltuielile actuale alocate pentru tehnologia 4G, în principal ca urmare a investiţiilor pe care le-au făcut deja pentru dezvoltarea reţelelor. Luând în considerare faptul că 72 de operatori din toată lumea au testat tehnologia 5G în 2018, Deloitte preconizează că aproximativ 50 de operatori vor lansa servicii 5G până în anul 2020 cel puţin în anumite zone, în special în oraşe mari”, se arată în comunicatul citat de News.ro.

În ceea ce priveşte terminalele 5G, Deloitte estimează că aproximativ 20 de furnizori vor lansa în 2019 echipamente compatibile 5G şi vor vinde aproximativ un milion de unităţi.

Totodată, difuzoarele inteligente cu asistenţi vocali digitali integraţi vor deveni cele mai vândute dispozitive conectate la nivel global în 2019, cu vânzări estimate de peste 164 de milioane de unităţi până la finalul anului. Această evoluţie va creşte numărul global de produse de acest tip la 250 de milioane, iar industria va ajunge la o valoare de şapte miliarde de dolari, potrivit Deloitte.

Studiul estimează şi o creştere a gradului de utilizare a soluţiilor software şi a serviciilor în cloud bazate pe inteligenţă artificială (AI).

„În 2019, 70% dintre companiile din întreaga lume vor avea abilităţi bazate pe AI, prin soluţii software în cloud, iar 65% vor crea aplicaţii AI utilizând servicii de dezvoltare bazate pe cloud. Până în 2020, rata de penetrare a software-ului bazat pe AI va ajunge la aproximativ 87%, în timp ce serviciile de dezvoltare bazate pe AI în cloud vor atinge 83%”, se arată în comunicat.

Un partener coordonator consultanţă din cadrul Deloitte România, Dinu Bumbăcea, consideră că soluţiile bazate pe inteligenţa artificială se vor extinde şi în România în acest an.

„Ne aşteptăm ca anul acesta soluţiile bazate pe inteligenţa artificială să se extindă şi în România, pe măsură ce organizaţiile au acces mai facil la tehnologii avansate. O parte dintre clienţii noştri implementează deja proiecte care să le permită să beneficieze de cele mai bune şi inovatoare aspecte ale revoluţiei AI, care continuă să schimbe radical felul în care trăim, facem afaceri, lucrăm, călătorim, comunicăm sau ne petrecem timpul liber”, a declarat Dinu Bumbăcea.


Foto: Hepta/Mediafax