Dedeman investește aproape 50 de milioane de euro în două noi magazine și mai vrea alte două anul acesta

Andreea Neferu 13/06/2017 | 11:45 Ştiri
Dedeman investește aproape 50 de milioane de euro în două noi magazine și mai vrea alte două anul acesta

Cel mai mare jucător de pe piața locală de bricolaj, Dedeman, controlat de frații Pavăl din Bacău, investește 47,5 milioane de euro în deschiderea a două noi magazine, în zona Băneasa din București, respectiv în Hunedoara. Cele două noi unități vor fi inaugurate săptămâna aceasta și vor ducea rețeaua de bricolaj la 47 de unități în toată țara. Până la finalul anului, Dedeman mai vrea să mai deschidă „cel puțin alte două unități”.

„Este o premieră pentru noi să deschidem două magazine în aceeași săptămână (…). Mulți dintre ei ne cunosc deja din celelalte magazine din București, respectiv Deva”, a spus Dragoș Pavăl, președinte al Dedeman.

Dedeman va inaugura miercuri, 14 iunie, magazinul din zona Băneasa din nordul Bucureștiului, după cum a scris NewMoney.

Magazinul este cel mai scump al rețelei, după ce Dedeman a investit 36 de milioane de euro în construcția sa. Unitatea, în care vor lucra 280 de angajați, are o suprafață construită de circa 30.000 de metri pătrați și va avea parcare supraterană cu 497 de locuri, respectiv parcare subterană cu 264 de locuri.

Vineri, 16 iunie, Dedeman mai deschide un magazin și la Hunedoara, în urma unei investiții de 11,5 milioane de euro. Magazinul, unde vor lucra 168 de angajați, are o suprafață de vânzare de circa 12.500 de metri pătrați și o parcare supraterană de 313 locuri.

Dedeman este cea mai mare afacere antreprenorială din România, fiind de asemenea liderul detașat al pieței locale de bricolaj. Compania a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de peste 1,1 miliarde de euro și un profit net e 159 de milioane de euro.

Cu un model de extindere bazat pe magazine proprii și nu închiriate, frații Pavăl nu doar că au trecut cu bine testul crizei, ci au ieșit chiar mai puternici din tăvălugul recesiunii, ajungând unul dintre cei mai mari jucători de bricolaj din Europa Centrală și de Est, cu o cotă de 1,9% dintr-o piață regională de 26 de miliarde de euro, potrivit unui studiu de anul trecut al companiei poloneze de cercetare PMR. Iar după ce a ajuns la o rețea de 45 de magazine pe plan local și în scurt timp va deschide un magazin în zona Băneasa din București, Dedeman ar putea face primul pas și pe piețele externe.

Recent, proprietarii retailerului de bricolaj au semnat un antecontract cu dezvoltatorul israelian AFI Europe România pentru cumpărarea complexului de birouri AFI Park, construit în jurul mallului AFI Cotroceni. Tranzacția este estimată la 164 de milioane de euro. În primă fază, Dedeman va cumpăra primele trei clădiri ale parcului de afaceri, iar acordul între cele două părți include și opțiunea de vânzare a celorlalte două clădiri din AFI Park.

Aceasta este cea de-a doua tranzacție de diversificare de anul acesta a proprietarilor Dedeman, după ce retailerul de bricolaj a intrat în acționariatul producătorului de cărămizi Cemacon pentru mai puțin de 3 milioane de euro, ajungând acum să dețină 32,7% din titlurile companiei.

 


FOTO: Dedeman

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.