De ce piața de logistică și transporturi, evaluată la aproape 18 miliarde de euro, vede creșteri pe linie anul acesta

Andreea Neferu 20/08/2018 | 17:28 Companii
De ce piața de logistică și transporturi, evaluată la aproape 18 miliarde de euro, vede creșteri pe linie anul acesta

Companiile din piața locală de transporturi și lo­gistică se așteaptă anul acesta la noi creșteri. Se întâmplă într-o țară în care rețeaua de infrastructură încă bate pasul pe loc.      

Acest articol a apărut în numărul 46 (6-26 august) al revistei NewMoney

România ocupă locul al 50-lea într-un top internațional al Băncii Mondiale, care ana­lizează performanța logistică a 167 de țări din întreaga lume și în care Ger­mania, Olanda și Suedia se află la vârful ierarhiei. Nu e nea­pă­rat o surpriză pentru o țară în care infrastructura defici­tară, una dintre „pietrele de moară“ ale ultimelor decenii, își pune amprenta pu­ternic și asupra dezvoltării unuia dintre sectoarele care rotesc mecanismele – și mărfurile – unei economii, transportul și logistica.

Totuși, chiar și în lipsa unei rețele dezvoltate de autostrăzi sau căi ferate, expansiunea industriei de retail, pe fondul creșterii consumului în ultimii ani, ală­turi de noi investiții în producție, a transformat piața românească într-un punct strategic pentru jucătorii din domeniu. Numai în primul trimestru al acestui an, transportul rutier de mărfuri – cea mai des utilizată modalitate prin care bunu­rile circulă prin România – s-a ridicat la 47,5 milioane de tone, în creștere cu 10,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit celor mai recente date de la Institutul Național de Statis­tică. O cifră care dă speranțe jucătorilor de pe piața de logistică și transporturi, care și-au bugetat creșteri ale rulajelor anul acesta.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.