De ce evită Larry Page, cofondator și șef al Google, să răspundă invitațiilor în spațiul public

Mimi Noel 03/10/2018 | 12:37 Global
De ce evită Larry Page, cofondator și șef al Google, să răspundă invitațiilor în spațiul public

Întrebarea crucială pentru Larry Page convocat la audieri în fața Senatului american: are sau nu o responsabilitate față de acționari, angajați și societatea americană de a ieși în lumina reflectoarelor? 

Acest articol a apărut în numărul 49 (24 septembrie – 7 octombrie) al revistei NewMoney

Cofondatorul și bossul de facto al Google, faimos pentru pariurile lui aparent bizare pe taxiuri zbu­rătoare și lifturi spațiale, nu și-a făcut apariția în fața Congresului american. Fusese convocat să depună mărturie alături Jack Dorsey, CEO al Twitter, și de Sheryl Sandberg, directorul operațional al Facebook, despre actori sponsorizați de stat care au exploatat cele trei platforme.

Page a refuzat disprețuitor. Când, pe 5 septembrie, au început audierile în fața Comisiei senatoriale pentru Informații, scaunul din piele neagră care îi era rezervat a rămas gol, iar placheta cu numele Google din fața microfonului oprit întărea cumva absența arogantă a acestuia. Uitându-se sau chiar arătând cu mâna spre scaunul neocupat, mai mulți senatori au criticat cu năduf faptul că Google nu a trimis pe nimeni la audieri. Mai mult, senatorul de Florida, Marco Rubio, l-a etichetat pe Page drept arogant, iar republicana din Maine, Susan Collins a etichetat absența drept scandaloasă. Camerele televiziunilor au panaromat întruna scaunul gol.

UN SCAUN GOL. După două decenii de la fondarea Google alături de Sergey Brin, compania pare, iată, să fi intrat în ceea ce poate fi considerată cea mai periculoasă etapă a existenței ei, chiar dacă, da, ve­ni­turile sale continuă să crească. Google înseamnă azi deja mult mai mult decât ceea ce știam. Înseamnă și divizia de vehicule autonome Waymo și alte pariuri curajoase pe viitor – vezi mixul eclectic de subsidiare reorganizate în urmă cu câțiva ani sub umbrela Alphabet (megacompania-mamă creată în 2015 prin reorganizarea Google, n.r.). Toate dispun de re­sursele necesare pentru a experimenta și vâna urmă­toarele tehnologii revoluționare.

FOTO: Guliver / Getty Images

 

 

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.
← Close