De ce este Antalya una dintre cele mai căutate destinații pentru vacanțele românilor? Investițiile hotelierilor din ultimii ani sunt încă o dovadă că turcii știu să facă turism

NewMoney 24/10/2022 | 15:56 Ştiri
De ce este Antalya una dintre cele mai căutate destinații pentru vacanțele românilor? Investițiile hotelierilor din ultimii ani sunt încă o dovadă că turcii știu să facă turism

Pentru  turiștii români, sunt câteva aspecte principale care fac diferența atunci când aleg o destinație, iar Antalya le bifează pe toate. În afară de facilitățile oferite de hotelieri – adaptate pentru fiecare categorie de public, inclusiv pentru copii -, aici ai acces și la o serie de activități diverse, prin care descoperi cultura vastă și istoria colorată a turcilor.

“Antalya se află pe primul loc, cu o pondere de circa 20% în portofoliul nostru de clienți. Pentru 2023, estimez o creștere a numărului de pachete vândute către această destinație”, a declarat Ștefan Joos, CEO al TUI TravelCenter (franciza în România a Grupului TUI – cel mai mare turope­rator la nivel mondial), cu ocazia unui press trip organizat în perioada 15–22 octombrie 2022. În acest context, și numărul zborurilor din orașele din România către Antalya va crește, de la patru orașe, câte sunt astăzi, la zece anul viitor.

Antalya chiar este o destinație populară printre români, cu munte și mare, iar ofertele au fost gândite și pentru turiștii cu bugete reduse. Astfel că, potrivit informațiilor TUI TravelCenter, prețurile încep de la 600 de euro de persoană – cu cazare în hoteluri de buget – pentru un sejur de șapte nopți în regim all inclusive – sau de la 800-900 de euro pentru hotelurile superioare, încadrate la categoria ”de lux”. Mai mult, ca să încurajeze călătoriile, TUI TravelCenter derulează și o campanie de early booking, cu prețuri mai mici cu până la 40%.

Orhan Demirtaş, general manager al Akdem Travel și partenerul TUI TravelCenter în Antalya, este de părere că turiștii românii aleg Antalya și datorită similitudinilor dintre cele două popoare, la care se adaugă raportul dintre calitate și preț. În plus, odată cu ridicarea restricțiilor cauzate de pandemia de COVID-19 a crescut și interesul hotelierilor pentru investiții, care au ajuns la zeci de milioane de euro în ultimii ani. Nu e de mirare că aceștia au diversificat oferta de cazare și au adaptat-o în funcție de bugetele turiștilor. Mai mult, în pachetele de vacanță pentru turiști, opțional, sunt și sporturi extreme, precum scuba diving sau rafting, activități care întregesc vizitele în orașul vechi, la moschei, sau excursiile la cascade celebre cum este cascada Karpuzkaldıran.

Un  alt avantaj pe care îl oferă resorturile din Antalya – bogate în vegetație, cu peisaje spectaculoase – sunt spațiile generoase pentru copii și mâncarea din abundență, pentru toate gusturile. În completare vine și perioada până când poți merge în vacanță în Antalya, în contextul în care în octombrie este încă foarte cald și te poți relaxa pe plajele însorite.

În cazul TUI TravelCenter, pot fi punctați aici și anumiți parteneri hotelieri – resorturi unde merg românii: Papillon Ayscha Belek, Granada Luxury Belek, Crystal Prestige Elite sau Marti Myra.

La modul general, în 2022, în Antalya au ajuns aproximativ 200.000 de români, însă este de așteptat ca numărul lor să crească mult în următorii ani, în paralel cu diversificarea ofertelor agențiilor de turism. Și tot în termeni generali, potrivit lui Ștefan Joos, singura temere majoră referitoare la turism este escaladarea războiului din Ucraina. “Celelalte crize pe care le traversăm – energetică, alimentară, financiară sau alte crize care pot veni – sunt manageriabile, întotdeauna există decizii pe care le poți lua astfel încât să  te adaptezi. Iar aici nu am niciun dubiu că orice ar fi ne vom descurca”, a punctat Joos.

Destinațiile exotice, spre final de an

Odată cu apropierea iernii, crește și cererea pentru destinațiile calde, mai ales cele extotice, unde este de așteptat ca românii să călătorească într-un număr mai mare decât la finalul anului trecut. ”Avem chartere și pachete pregătite, cu plecare din București, Madrid, Viena, dar și din alte orașe europene, către destinații precum Maldive, Mauritius, Mexic, Republica Dominicană, Cuba, Zanzibar, Thailanda, Bali”, mai spune Ștefan Joos.

TUI TravelCenter va înregistra anul acesta o cifră de afaceri de 7-8 milioane de euro și aproximativ 10.000 de turiști, iar pentru 2023 este estimată o creștere de 100% a acestei cifre, adică în jur de 15-16 milioane de euro. Grupul TUI a ieșit de pe piața româ­nească după ce antreprenorul Dragoș Anastasiu a vândut către Dertour lanțul de agenții de turism (anunțul a fost făcut în vara lui 2019) care funcționau sub brandul TUI, însă a revenit ulterior pe piața locală, ca franciză. În prezent, franciza TUI (activă în România sub brandul TUI TravelCenter) are o rețea proprie de agenții, cu o echipă de vânzare și conducere proprii. La nivel mondial, TUI Group operează în aproximativ 180 de destinații și reunește peste 380 de hoteluri.