De ce a devenit piața de birouri unul dintre cele mai fierbinți sectoare ale industriei de real estate

Andreea Neferu 04/09/2018 | 12:31 Companii
De ce a devenit piața de birouri unul dintre cele mai fierbinți sectoare ale industriei de real estate

Euforia pe care o traversează în pre­zent piața românească de birouri a în­semnat, printre altele, și tranzacții cu multe zerouri în coadă. Iar vria cum­părăturilor ce im­plică turnuri de sticlă nu a ajuns nici pe departe la un epilog.

Acest articol a apărut în numărul 47 (27 august – 9 septembrie) al revistei NewMoney

Marii jucători din imobiliarele românești au prins în ultimii ani gustul investițiilor în piața de birouri, unul dintre cele mai fierbinți sectoare ale industriei de real estate, în care se construiește la foc continuu în ultima vreme, nu doar în București, ci și în marile orașe din provincie. Dar această efervescență a pieței office s-a tradus nu doar prin apariția pe bandă rulantă a unor noi turnuri de birouri în peisajul urban, ci și printr-un apetit din ce în ce mai mare al investitorilor pentru achiziția de astfel de pro­prietăți.

Ca ordin de mărime, în primul semestru al acestui an au fost semnate la nivelul întregii piețe imobiliare tranzacții ce însumează puțin peste 400 de milioane de euro, în vreme ce volumul pentru în­tregul an ar putea depăși un miliard de euro, potrivit estimărilor companiei de consultanță imobiliară Colliers International. Cu un asterisc: jumătate din această sumă va fi reprezentată de tran­zacții ce implică clădiri de birouri, adică de peste trei ori mai mult față de anul trecut.

Oregon Park FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

Retrospectiv vorbind, cele mai mari zece tranzacții cu birouri parafate în istoria modernă a României cumulează aproape 1,5 miliarde de euro, potrivit calcu­lelor NewMoney, o bună parte dintre acestea fiind semnate în anii de boom 2007-2008, respectiv anul acesta.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.