De ce construcția podului de la Brăila a fost amânată mai bine de două decenii

Andreea Neferu 24/10/2017 | 13:03 Ştiri
De ce construcția podului de la Brăila a fost amânată mai bine de două decenii

Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, pentru care compania de drumuri a desemnat recent un constructor, are în spate o istorie de mai bine de două decenii în care a fost inclus periodic pe lista de proiecte strategice pentru România, însă a rămas mereu uitat și păstrat ”la naftalină”. Acum, podul care ar urma să asigure traversarea Dunării în zona Brăila a primit în sfârșit o șansă de a se concretiza.

O asociere formată din italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure Systems ar urma să proiecteze și să construiască podul de la Brăila pentru aproape 2 miliarde de lei. Perioada de execuție a proiectului este de 48 de luni, din care 12 de proiectare și 36 de construcție propriu-zisă. Având în vedere că semnarea contractului cu asocierea Astaldi – IHI se va face după expirarea perioadei legale de depunere a contentațiilor, cel mai probabil podul de la Brăila va fi gata spre finalul anului 2020-începutului lui 2021. Adică la trei decenii după ce a tot fost promis de guvernele ce s-au perindat pe la Palatul Victoria.

Numai în ultimul deceniu, podul a beneficiat de mai multe studii de fezabilitate, care însă s-au concretizat abia acum într-un contract de construcție. În 2011, proiectul a beneficiat de un studiu de fezabilitate, care ulterior însă a expirat, astfel că în 2014 compania de drumuri decidea să reactualizeze documentul. Totodată, statul a prezentat de-a lungul timpului acest pod ca pe unul ce va fi construit în parteneriat public-privat, însă ulterior a luat decizia de a-l construi din fonduri europene. Drept dovadă, contractul de construcție anunțat recent va fi finanțat din Programul Operațional Infrastructura Mare.

În prezent, cei care vor să traverseze Dunărea în zona Brăilei trebuie fie să folosească bacul, fie să ocolească 100 de kilometri pentru a ajunge la podul de la Giurgeni-Vadu Oii. Dacă la Giurgeni-Vadu Oii, taxa de pod este de 11 lei pentru autoturisme și vehicule cu masa totală de până în 3,5 tone, compania Romnav, care operează traversarea Dunării cu bacul, percepe o taxă de 21 de lei per autoturism pentru trecerea fluviului cu bacul în zona Brăila-Smârdan.

 


FOTO: Mediafax

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.