Câte zeci de milioane de dolari valorează brandul David Beckham și pentru ce companie „marchează” acum fostul fotbalist

Mimi Noel 29/03/2018 | 09:45 Global
Câte zeci de milioane de dolari valorează brandul David Beckham și pentru ce companie „marchează” acum fostul fotbalist

Numărul bărbaților care au grijă de înfățișarea lor, de la piele până la îm­bră­căminte și coafură este tot mai mare la nivel global, iar marile branduri ale produselor de îngrijire nu ratează noul val. Când în scenă apare și un brand precum David Beckham, succesul pare asigurat.

Acest articol a apărut în numărul 36 (19 martie – 1 aprilie) al revistei NewMoney

David Beckham are un mesaj pentru toți bărbații planetei: hidratați-vă pie­lea! „Este cel mai important lucru“, a ținut să spună legendarul fotbalist la evenimentul de lansare a brandului de îngrijire House 99 din portofoliul L’Oréal.

Beckham și-a folosit mereu talentul atât ca mijlocaș, cât și pentru a face reclamă unor produse aparținând unor branduri celebre precum Adidas sau Giorgio Armani.

Alături de L’Oréal, va promova cremele de față bărbătești, uleiul pentru barbă și alte produse care să-i ajute pe clienți să imite cât mai ușor coafura și look-ul celebrului fotbalist. Dacă în trecut bărbații erau reticenți să întrebuin­țeze astfel de produse sau nici măcar nu vo­iau să audă, „astăzi sunt tot mai mulți care le folosesc. Majoritatea tipilor pe care îi știu se îngrijesc“, spune Beckham.

Branduri din portofoliul L’Oréal precum Maybelline sau Urban Decay sunt lideri pe segmentul lor la nivel mondial, cu o cotă de aproape 20%, dublu comparativ cu branduri similare ale Estée Lauder, potrivit unor cercetări de piață ale Euromonitor International. Pe segmentul produselor de îngrijire pentru bărbați, L’Oréal rămâne însă în urma Procter & Gamble Co. (cu brandurile Old Spice și Gillette) și a brandurilor Axe și Dollar Shave Club din portofoliul Unilever.

FOTO: Cum arată planul lui Elon Musk de a călători pe sub pământ cu o viteză comparabilă cu cea a avioanelor

Pe fondul unui declin al vânzărilor pro­duselor de bărbierit – jumătate dintre bărbații europeni poartă barbă, arată un sondaj făcut de compania Braun –, L’Oréal susține că poate compensa scă­derea, convingându-i pe reprezentanții sexului puternic să cheltuiască mai mulți bani pe produse pentru îngrijirea părului și a pielii. „Există un interes tot mai mare pentru produsele de îngrijire peste tot în lume“, subliniază și David Fridlevski, director general al House 99 și Biotherm, acesta din urmă un alt brand din portofoliul L’Oréal promovat de Beckham din 2015 încoace.

NOUA PIAȚĂ. Produsele bărbătești de îngrijire nu sunt noi – Beiersdorf a introdus Nivea pentru bărbați în 1986, dar abia de dată recentă au început să se bucure de succes. Potrivit Euromonitor, vânzările globale la parfumuri, produse de îngrijire și de bărbierit destinate băr­baților vor ajunge la 50 de miliarde de dolari anul acesta, ca urmare a noilor oferte lansate de marii jucători ai segmentului, dar și a creșterii numărului de noi cumpărători. Mai mult, apariția unor branduri create de jucători noi – Aesop, brand din portofoliul companiei australiene Natura sau Scrubd, care se bu­cură de succes tot mai mare la publicul masculin – i-au determinat și pe marii ju­cători să lanseze produse speciale. L’Oréal a ieșit pe piață cu crema pentru tatuaje și săpunul special pentru barbă sub brandul Men Expert, iar Unilever introduce versiuni noi ale produselor din linia Dove Men+Care.

În materie de promovare, planurile celor de la L’Oréal cu brandul House 99 este de a păstra rețeta de succes pe care au testat-o cu produsele destinate femeilor – să creeze comunități pe YouTube și Instagram în jurul mai multor influen­țatori care pos­tează scurte înregistrări video cu tutoriale sau cu diverse trucuri și ponturi.

„Chiar dacă deocamdată produsele de îngrijire bărbătești nu prea se bucură de prea multă publicitate și promovare, acest lucru tinde să se schimbe în ultimul timp“, spune Fridlevski. Cu câteva ore înainte de lansarea care l-a avut în centru pe Beckham, Fridlevski a socia­lizat cu un grup de bloggeri și modele mas­culine cu barbă și plini de tatuaje la frizeria Ruffians Shoreditch, din Londra, unde un bărbierit costă 55 de lire (76 de dolari).

„Știți cam câte postări sunt pe Instagram cu hashtag-ul «barbă»?“, întreabă entuziast Fridlevski. 29 de milioane, adică mult mai multe decât cu hashtag-ul „fotbal“, ceea ce înseamnă că fotogra­fiile cu un tip bărbos cool poate atrage la fel de multe aprecieri (likes) ca un video clasic în care Beckham face tot felul de fente și scheme cu mingea.

Cât despre promovarea House 99 asi­gurată de fosta vedetă a echipelor de fotbal Manchester sau Real Madrid, Beck­cham va fi consultat în toate aspec­tele, de la formula produsului până la de­sig­nul ambalajului, brandul reușind astfel să transmită autenticitate și credibilitatea după care tânjesc tinerii consumatori, apreciază Gachoucha Kretz, profe­soară de marketing în cadrul școlii de afaceri HEC de la Paris.

Cariera fotbalistică, aparițiile îngrijite și la modă din punct de vedere vestimentar, imaginea de soț și tată devotat îi va con­vinge cel mai probabil până și pe sceptici să consume aceste produse, mai crede aceasta.

„Dacă există vreun tip care îi poate con­­vinge pe bărbați să folosească produse cosmetice, ei bine, Beckham e unul dintre ei pentru că este o vedetă cu mai multe fațete“, adaugă Kretz.

AFACEREA BECKHAM. Retragerea din fotbal în 2013 nu i-a oprit pe Beckham și pe soția sa, Victoria, fostă membră a for­mației Spice Girls, să-și extindă imperiul de afaceri care exploatează la maximum cele­britatea familiei.

Holdingul familiei – Beckham Brand – a generat în 2016 venituri de 46 de mili­oane de lire sterline. Una dintre sursele acestor venituri este afacerea cu haine sub brandul Victoria Beckham. Compania de fashion chiar a reușit în no­iembrie 2017 să atragă o investiție de 40 de mili­oane de dolari de la un fond de private equity. O alta este pachetul de acți­uni la echipa de fotbal Miami și, de dată mai re­centă, la House 99.

În vârstă de 42 de ani, David Beckham este conștient că va veni o vreme când nu va mai putea fi imaginea unor branduri. Prin urmare, în ultimii ani a adoptat o strategie nouă – să-și dezvolte proprii­le afa­ceri sau să intre ca acționar în alte companii. „Să fii proprietarul unei afa­ceri este mai simplu decât să fii fața acelui business“, spune el. Și, chiar dacă rămâi în umbră, este bine să ai tenul mereu hidradat.

 

Posh & Becks

Fosta vedetă a Manchester United și căpitan al naționalei Angliei continuă să câștige mai mult decât fotbaliștii din premier League, deși a ieșit din activitate de mai bine de cinci ani.

  • Avere. În 2017, Beckham a încasat dividende de 18,7 milioane de lire sterline de la compania sa, DB Ventures. Pornind de la această cifră, unii s-au apucat să calculeze cât câștigă pe minut Beckham (27,5 lire), pe oră ajunge la 1.655 de lire, iar pe zi la 39.726 de lire. Potrivit The Richest, David Beckham are o avere estimată la 450 de milioane de dolari, pe care în 2017 a mai crescut-o cu 65 de milioane de dolari. În 2016, averea familiei Beckham o depășise deja pe cea a reginei Marii Britanii, potrivit presei britanice. Una dintre sursele averii este afacerea cu haine sub brandul Victoria Beckham – în noiembrie 2017 a atras 40 de milioane de dolari de la un fond de investiții.
  • Brand. Brandul personal al lui Beckham a fost evaluat la 41 de milioane de dolari și ar putea fi mult mai valoros, dacă și-ar vinde dreptul de folosire a numelui pe mai multe categorii de produse – în special cele de sport și bunuri de consum.

 


Articol preluat din BloombergBusinessweek

de Robert Williams; adaptare de Mimi Noel

FOTO: Guliver / Getty Images

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.