Câte zeci de milioane de dolari valorează brandul David Beckham și pentru ce companie „marchează” acum fostul fotbalist

Mimi Noel 29/03/2018 | 09:45 Global
Câte zeci de milioane de dolari valorează brandul David Beckham și pentru ce companie „marchează” acum fostul fotbalist

Numărul bărbaților care au grijă de înfățișarea lor, de la piele până la îm­bră­căminte și coafură este tot mai mare la nivel global, iar marile branduri ale produselor de îngrijire nu ratează noul val. Când în scenă apare și un brand precum David Beckham, succesul pare asigurat.

Acest articol a apărut în numărul 36 (19 martie – 1 aprilie) al revistei NewMoney

David Beckham are un mesaj pentru toți bărbații planetei: hidratați-vă pie­lea! „Este cel mai important lucru“, a ținut să spună legendarul fotbalist la evenimentul de lansare a brandului de îngrijire House 99 din portofoliul L’Oréal.

Beckham și-a folosit mereu talentul atât ca mijlocaș, cât și pentru a face reclamă unor produse aparținând unor branduri celebre precum Adidas sau Giorgio Armani.

Alături de L’Oréal, va promova cremele de față bărbătești, uleiul pentru barbă și alte produse care să-i ajute pe clienți să imite cât mai ușor coafura și look-ul celebrului fotbalist. Dacă în trecut bărbații erau reticenți să întrebuin­țeze astfel de produse sau nici măcar nu vo­iau să audă, „astăzi sunt tot mai mulți care le folosesc. Majoritatea tipilor pe care îi știu se îngrijesc“, spune Beckham.

Branduri din portofoliul L’Oréal precum Maybelline sau Urban Decay sunt lideri pe segmentul lor la nivel mondial, cu o cotă de aproape 20%, dublu comparativ cu branduri similare ale Estée Lauder, potrivit unor cercetări de piață ale Euromonitor International. Pe segmentul produselor de îngrijire pentru bărbați, L’Oréal rămâne însă în urma Procter & Gamble Co. (cu brandurile Old Spice și Gillette) și a brandurilor Axe și Dollar Shave Club din portofoliul Unilever.

FOTO: Cum arată planul lui Elon Musk de a călători pe sub pământ cu o viteză comparabilă cu cea a avioanelor

Pe fondul unui declin al vânzărilor pro­duselor de bărbierit – jumătate dintre bărbații europeni poartă barbă, arată un sondaj făcut de compania Braun –, L’Oréal susține că poate compensa scă­derea, convingându-i pe reprezentanții sexului puternic să cheltuiască mai mulți bani pe produse pentru îngrijirea părului și a pielii. „Există un interes tot mai mare pentru produsele de îngrijire peste tot în lume“, subliniază și David Fridlevski, director general al House 99 și Biotherm, acesta din urmă un alt brand din portofoliul L’Oréal promovat de Beckham din 2015 încoace.

NOUA PIAȚĂ. Produsele bărbătești de îngrijire nu sunt noi – Beiersdorf a introdus Nivea pentru bărbați în 1986, dar abia de dată recentă au început să se bucure de succes. Potrivit Euromonitor, vânzările globale la parfumuri, produse de îngrijire și de bărbierit destinate băr­baților vor ajunge la 50 de miliarde de dolari anul acesta, ca urmare a noilor oferte lansate de marii jucători ai segmentului, dar și a creșterii numărului de noi cumpărători. Mai mult, apariția unor branduri create de jucători noi – Aesop, brand din portofoliul companiei australiene Natura sau Scrubd, care se bu­cură de succes tot mai mare la publicul masculin – i-au determinat și pe marii ju­cători să lanseze produse speciale. L’Oréal a ieșit pe piață cu crema pentru tatuaje și săpunul special pentru barbă sub brandul Men Expert, iar Unilever introduce versiuni noi ale produselor din linia Dove Men+Care.

În materie de promovare, planurile celor de la L’Oréal cu brandul House 99 este de a păstra rețeta de succes pe care au testat-o cu produsele destinate femeilor – să creeze comunități pe YouTube și Instagram în jurul mai multor influen­țatori care pos­tează scurte înregistrări video cu tutoriale sau cu diverse trucuri și ponturi.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.