Dacă ajungi la Paris, vizitează aceste locuri în care și-a lăsat amprenta cel mai faimos artist necunoscut al momentului

Oana Borviz 13/08/2018 | 13:15 Timp Liber
Dacă ajungi la Paris, vizitează aceste locuri în care și-a lăsat amprenta cel mai faimos artist necunoscut al momentului

Dacă Parisul se află pe harta călăto­riilor tale din această vară, fă cumva și ia la pas străzile pe care se află cele mai noi lucrări ale street artist­ului Banksy. Ar fi păcat să ratezi stencil-urile celui mai faimos artist necunoscut din zilele noastre.

Acest articol a apărut în numărul 45 (23 iulie – 5 august) al revistei NewMoney

În 2010, revista Time îl plasa pe britanicul Banksy în lista cu cei mai in­flu­enți o sută de oameni ai Planetei, ală­turi de nume precum Barack Obama, Steve Jobs și Lady Gaga. Graffiti-urile lui controversate, care iau la rost, prin imagini grăitoare și mesaje directe, lu­mea politică de azi, picturi pe pânză, sculptură conceptuală, film (documentarul „Exit Through the Gift Shop“ a fost nominalizat la Oscar) îl reco­man­dă drept unul dintre cei mai creativi artiști ai momentului. Unul fără chip. Pentru că, deși au existat tot felul de zvonuri conform cărora Banksy ar fi unul dintre membrii trupei Massive Attack, identitatea lui a rămas necu­noscută. Fără chip a creat și acum cele nouă lucrări din capitala Franței, amplasate pe unele dintre cele mai semnificative străzi, care, prin imagini satirice, provoacă la noi dezbateri pe teme legate de sărăcie, emigrație, fanatism.

Piața Porte de la Chapelle, străzile Victor Cousin, Avenue de Flandre, Maitre Albert sau clădiri precum Bataclan sunt câteva dintre locurile alese, deloc întâmplător, de Banksy pentru noile lui creații. Sunt spații încărcate de durere (ex: sala de concerte Bataclan unde, în noiembrie 2015, jihadiștii au masacrat 90 de oameni), sunt locuri în care își duc veacul refugiații (pe trotuare sau în adăposturi oficiale precum cel din Nordul Parisului, care a fost închis, în ciuda protestelor primarului socialist al orașului, Anne Hidalgo).

Pe zidurile și ușile acestor spații stau acum femei îndoliate, copii săraci, călă­reți vorbind, prin mimica feței, gestică și atitudine, despre tristețile lumii contemporane, despre neputință și nedreptate, despre o prăpastie din ce în ce mai adâncă dintre națiuni.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close