Cum vrea Netflix să câștige încă o sută de milioane de noi abonați doar pe piața din India

Mimi Noel 03/08/2018 | 11:39 Global
Cum vrea Netflix să câștige încă o sută de milioane de noi abonați doar pe piața din India

Pe ce se bazează Reed Hasting, fondator și CEO al Netflix, când anunță că India va asigura următoarea sută de mi­lioane de noi abonați ai companiei pe lângă cele peste 118 milioane cât are în prezent? Pe cele 200 de mili­oa­ne de indieni cu acces la internet fie de pe telefon, fie de acasă.

Acest articol a apărut în numărul 45 (23 iulie – 5 august) al revistei NewMoney

Aflat în New Delhi și vorbind în fața elitei de business a capitalei indiene, cofondatorul și directorul executiv al Netflix, Reed Hastings, a livrat o profeție – urmă­toarea sută de milioane de abonați ai ser­viciului de streaming pentru filme și se­riale vor fi indieni. S-a instalat brusc o liniște deplină, mai ales că cel care îl intervieva pe Hastings, omul de afaceri indian Ronnie Screwvala, a bufnit înfundat, auzind cifra. În prezent, Netflix are mai puțin de un milion de abonați în India și până și cele mai optimiste prognoze ale analiștilor nu depășesc cifra de 3 mili­oane de utilizatori până în 2020. Și totuși, Hastings a zâmbit cu un mare subînțeles.

În 2016, când intra pe piața din India, Netflix nu prevedea un mare potențial pentru extindere. Filosofia companiei ame­ricane a fost de la bun început să cons­truiască cea mai mare rețea TV cu plată din lume, profitând la maximum de proli­ferarea internetului de mare viteză pentru a livra serviciul video mai ieftin și mai ușor de folosit decât cel prin cablu sau satelit TV. Prețul mediu al unui abo­nament în India este între 500 și 800 de rupii (7-12 dolari), ceea ce înseamnă dublu față de abonamentul mediu la cablu sau satelit. Sub 10% din gospodăriile in­die­ne cu televizor plătesc un serviciu TV pre­mium care costă mai mult decât Net­flix. O altă provocare – majoritatea titlurilor oferite de Netflix în India sunt în limba engleză, deși fil­mele care se bucură de succes sunt cele în hindi sau tamila.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.
← Close