Cum vede antreprenorul Horațiu Țepeș producătorul de țigle metalice Bilka peste 20 de ani

Cristina Dobreanu 27/12/2016 | 11:39 Oameni
Cum vede antreprenorul Horațiu Țepeș producătorul de țigle metalice Bilka peste 20 de ani

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Napoleon spunea că „imposibil este un cuvânt care se găsește doar în dicțio­narul proștilor. Horațiu Țepeș, fondatorul Bilka, liderul pieței de produse pentru acoperișuri, vrea să demons­treze, asemenea eroului său, că niciun obiectiv nu este imposibil dacă ai un plan bine pus la punct.

„Știm ce trebuie să facem. Toate la timpul lor“, spune antreprenorul de 36 de ani, măsurându-și cu grijă cuvintele. Peste 20 de ani, adaugă el, Bilka va avea fabrici în Uniunea Europeană, dar și în estul Europei. Iar, dacă acum compania se îndreaptă cu pași rapizi spre borna de 100 de mili­oane de euro, Horațiu Țepeș estimează că în 2036 va atinge o cifră de afa­ceri de un miliard de euro. Planuri prea ambi­țioase?

Diversificarea obligatorie. Antreprenorul, care petrece cel puțin 12-13 ore pe zi la birou, recunoaște că „țelurile prea înalte“ ar putea să fie unul dintre defectele sale. În țara în care planurile se fac și se desfac cu viteza luminii și unde gân­­direa pe termen scurt predomină, am­­bițiile lui Horațiu Țepeș par cel puțin surprinzătoare.

Deocamdată, primul său pas este diversificarea producției către zona de hale industriale la cheie. În ultimii șapte ani a avut o creștere medie anuală de 40%, însă a investit doar în țigla metalică pentru sectorul rezidențial, ceea ce îi per­mite acum să aibă 240 de variante de acoperiș. Astăzi, se uită însă și spre sectorul industrial. Vrea să construiască o fabrică unde să producă panouri-san­dviș, tablă cutată, profile ușoare și structuri, ceea ce ar duce la li­vrarea de hale industriale la cheie.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.