Cum a transformat o fostă directoare de bancă rămășițele unei case de pensii într-un hotel de lux

Cristina Dobreanu 16/05/2017 | 13:41 Oameni
Cum a transformat o fostă directoare de bancă rămășițele unei case de pensii într-un hotel de lux

Uneori, drumuri care par adesea dife­rite duc în acelaşi loc. Aceasta poate fi şi povestea Dianei Popescu, fost ban­cher, astăzi proprietar şi CEO al boutique-hotelului de cinci stele Epo­que. Iar planurile sale nu se opresc aici, pentru că, spune ea, „ho­te­lăria este un microb care se ia“.     

„Contaminarea“ a început în 2006, când, alături de familie, a demarat în zona parcului Cişmigiu construcţia a ceea ce ar fi trebuit să fie o clădire cu apartamente. Terenul pe care se aflau rămăşiţele fostei case de pensii bucu­reștene fusese cumpărat încă din 2003, însă abia doi ani mai târziu au decis ce destinaţie i-ar putea da.

Numai că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. La scurt timp s-a instalat criza, piaţa imobiliară s-a pră­buşit, iar Diana Popescu a fost ne­­voită să ia o decizie legată de soarta pro­­iectului. „În 2008, clădirea era ridicată şi com­partimentată. Soţul meu a zis să facem un boutique-hotel“, povestește ea, recunoscând că sunt unul dintre „cazu­ri­le fericite“ de investitori imobiliari, deoarece stadiul în care se afla con­struc­ția le-a permis să îi schimbe des­­tinaţia.

Intrau astfel într-un domeniu cu totul diferit, hotelăria, dar au ştiut încă de la început că vor să se adreseze unei nişe de turişti aflaţi în căutare de experienţe memorabile.

Este și unul dintre motivele pentru care Hotel Epoque s-a născut sub zodia luxului, numărându-se printre primele boutique-hoteluri de cinci stele din Bucu­reşti. „Eu am plecat abia în 2013 din bancă, la doi ani şi jumătate de func­ţio­nare a Epoque“, mărturiseşte Diana Po­pescu, care timp de 13 ani a urcat în ie­rarhia bancară până la poziția de ma­na­ger regional al National Bank of Greece – Banca Românească.

Fiindcă şi-a dorit să capteze atmosfera autentică a Bucureştiului, hotelul este construit în stil neoclasic românesc, cu 45 de camere, spaţii de tip suită, un spa, restaurant cu tipic franţuzesc, dar şi o sală de evenimente – pe care au achi­ziţionat-o ulterior şi care se află lân­gă hotel, mai ales că cererea pe această nişă a crescut în ultimii ani. De altfel, din veniturile hotelului, de 2,4 mili­oane de euro în 2016, 55% reprezintă cazarea, iar restul vine din segmentul MICE (evenimente corporate) şi din restaurant.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.