Cum se reinventează clădirile de birouri construite acum mai bine de un deceniu

Andreea Neferu 26/01/2017 | 16:07 Ştiri
Cum se reinventează clădirile de birouri construite acum mai bine de un deceniu

Dezvoltatorul imobiliar austriac Immofinanz va investi în reamenajarea a cinci dintre clădirile de birouri pe care le deține pe plan local, pe care le va pune sub umbrela brandului myhive. Investițiile în transformarea spațiilor vor viza atât spațiile interioare, cât și cele exterioare ale imobilelor.

Până acum, conceptul a fost implementat în două dintre clădirile austriecilor, S-Park și Iride 20 din București, iar în perioada viitoare și imobilele Metroffice, Victoria Park și Iride 19, aflate tot în Capitală, ar urma să fie remodelate. În afară de Metroffice, proiect a cărui primă etapă, de 20.000 de metri pătrați, a fost finalizată anul trecut, celalalte patru clădiri de birouri au fost livrate în piață în urmă cu cel puțin zece ani.

„myhive este brandul internațional de birouri al Immofinanz. (…) În prima etapă de implementare, aducem conceptul myhive în 20 de clădiri de birouri Immofinanzi din șase țări, Austria, Germania, Cehia, Polonia, România și Ungaria”, a spus Christian Traunfellner, head of asset management office în cadrul dezvoltatorului austriac. Printre reconfigurări se numără și transformarea zonei de lobby a clădirilor, adăugarea unor vestiare cu dușuri, crearea de parcări pentru biciclete, dar și stații de încărcare pentru mașini electrice.

Reconfigurarea S-Park a presupus o investiție de 1,25 de milioane de euro până acum, în contextul în care au fost transformate doar spațiile din interiorul clădirii, iar odată cu transformarea spațiilor exterioare, suma va urca 1,8 milioane de euro.

„Cele cinci clădiri de birouri totalizează circa 100.000 de metri pătrați”, a spus Sorin Vișoianu, country manager operations România în cadrul Immofinanz.

Lansarea acestui brand pe zona de birouri vine în completarea celorlalte două branduri pe care Immofinanz le deține pe segmentul de retail, Stop Shop și Vivo!. De altfel, anul trecut, Immofinanz a rebranduit cele patru centre comerciale pe care le deține în România sub brandul Vivo!, iar în perioada următoare, austriecii vor să demareze construcția unui centru comercial sub brandul Stop.Shop în Brașov, pe terenul fostei platforme industriale IUS.

Retailul și birourile reprezintă elementele centrale ale portofoliului dezvoltatorului austriac, care și-a vândut proprietățile logistice și ia în calcul să le vândă și pe cele rezidențiale.

„România este o piață bună, cheie pentru Immofinanz”, a mai spus Vișoianu.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.