Ştiri

Cum s-au pregătit comercianții online în 2022, înainte de Black Friday

Printre cele mai importante pregătiri pe care le-au făcut magazinele online din platforma eCommerce SaaS MerchantPro în ultimele luni s-au numărat optimizarea vitezei de încărcare a site-ului, personalizarea designului și crearea de landing page dedicate momentelor importante pentru strategia de vânzări, precum cele dedicate Black Friday sau reducerilor de Crăciun. De asemenea, optimizarea check-out-ului și a proceselor post vânzare, în zona de fulfillment au fost o prioritate pentru comercianți.

Datorită schimbării generațiilor, dar și ca o caracteristică a sezonului de cadouri, în eCommerce domină în această perioadă dorința de instant gratification. Studiile arată că mai mult de jumătate dintre clienți acordă doar 3 secunde unui site să se încarce, altfel îl părăsesc, mai ales în cazul navigării pe dispozitive mobile. Pe de altă parte, rata de conversie crește odată cu viteza de încărcare.

Este important ca platforma să ofere funcționalități tehnice performante, astfel încât comercianții să se poată focaliza pe stocuri și atragerea clienților, iar website-ul să poată fi configurat ușor pentru a răspunde strategiei de creștere a business-ului.

De Black Friday traficul poate crește chiar și de zece ori față de o perioadă normală și este esențial ca viteza de încărcare a conținutului din site să rămână la un nivel superior, pentru a păstra o rată de conversie eficientă. În acest context, investiția în MerchantPro Next – lansat în acest an –  a fost o prioritate pentru noi și astfel asigurăm acum magazinelor de pe platformă o infrastructură solidă, ce oferă o viteză superioară de încărcare a site-urilor, o experiență fluidă de check-out, dar și o suita puternică de automatizări ce cresc performanța magazinelor online, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

În contextul unei piețe online ce a ajuns la un grad evident de maturitate, magazinele se concentrează pe funcționalități care eficientizează fluxul de comenzi la fel sau chiar mai mult decât pe campaniile de marketing. Astfel, cum Black Friday reprezintă debutul unei perioade intense în eCommerce, magazinele online cu afaceri mature, consolidate, încep pregătirile pentru acest moment din perioada verii.

Printre funcționalitățile care asigură diferențierea în eCommerce de Black Friday și în perioadele de trafic intens adoptate anul acesta se numără opțiunile diversificate de plată, în special cele ultra-rapide de tipul Apple Pay sau One-click payments, posibilitatea de livrare în lockere – tendință cu creștere exponențială în ultimii doi ani -, dar și returul facil.

Există trei segmente esențiale pentru experiența clientului unui magazin online. Performanța pe aceste segmente se traduce în rate de conversii bune și fidelizare a clienților. Cu alte cuvinte, în eficiență și succes în online. Cele trei elemente de bază sunt viteza de încărcare a site-ului, simplitatea și viteza la check-out și viteza de fulfillment, de îndeplinire a așteptării clientului de a se bucura de produs cât mai repede. Pe aceste segmente ne-am concentrat și noi anul acesta, cu scopul de a oferi comercianților soluții pentru optimizare pe toate verticalele -adaugă Arthur Rădulescu.

În ceea ce privește acțiunile pregătite în acest sezon, comercianții au ales să diversifice strategiile de market cu promoții dincolo de reducerile de preț tradiționale, cu care clienții s-au obișnuit în ultimii ani și care nu mai sunt considerate suficient de atractive. Astfel, opțiunile de reduceri suplimentare de volum, promoții cu gratuități sau plata ulterioară prin soluții tip buy now pay later sunt implementate de tot mai multe magazine online.

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste zece ani de prezență pe piață. În prezent, peste 1.500 de magazine online sunt active pe platforma de soluții SaaS dezvoltată 100% în România.

Andrei Dumitru

Recent Posts

SCHIMBĂRI în modul de acordare a concediilor medicale. LISTA bolilor pentru care se acordă direct 7 zile de concediu medical

Un Ordin comun al ministrului Sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate…

o oră ago

Ciolacu: Vom avea una dintre primele două creşteri economice din Europa şi din UE

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că, la sfârşitul anului, România va avea una dintre primele…

2 ore ago

BNR, veşti proaste despre evoluția inflației. Prognoze pesimiste pentru 2024

Banca Națională a României (BNR) susține că rata anuală a inflaţiei este aşteptată să se…

3 ore ago

Angajaţii de la Guvern, nemulţumiţi de salarii. Protest spontan la Palatul Victoria

UPDATE: Premierul Marcel Ciolacu a declarat că, dacă se va impune, va discuta cu salariaţii protestatari…

3 ore ago

Angela Merkel va publica o carte de memorii la sfârşitul lui noiembrie

„Libertate. Amintiri 1954-2021”, reflecţiile asupra parcursului personal şi public al Angelei Merkel, fost cancelar federal…

4 ore ago

BNR menține ratei dobânzii de politică monetară la 7% pe an

Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în şedinţă luni, a hotărât menţinerea…

5 ore ago

Acest website folosește cookies