Cum face bani un antreprenor aplicând în afaceri strategia cavalerilor Jedi din Războiul Stelelor

Florel Manu 10/12/2018 | 12:39 Oameni
Cum face bani un antreprenor aplicând în afaceri strategia cavalerilor Jedi din Războiul Stelelor

Viața noastră s-a mutat în online. Plă­tim online, cumpărăm online, mâncăm online și ne promovăm online. Dar ne pricepem la fel de bine să ne mutăm și busi­nessurile în mediul digital?

Acest articol a apărut în numărul 54 (3 – 16 decembrie) al revistei NewMoney

Campania promoțiilor de Black Friday s-a încheiat anul acesta cu o creștere de 30% față de ediția de anul trecut. Aproape 5.000 de magazine online au avut campanii agresive de promovare, iar aproape trei sferturi dintre români au vizualizat ofertele și au cumpărat de pe dispozitive mobile, arată un studiu al Asociației Române a Magazinelor Online. „Am avut magazine cărora le-a crescut traficul de Black Friday și de zece ori față de alte perioade cu promoții“, spune Adrian Andriaș, proprietar Hosterion, o plat­formă care găzduiește site-urile a sute de magazine online.

Dar cum poate deveni vizibil un business online? „Prin campanii de marke­ting online și SEO“, răspunde Ovidiu Joița (42 de ani), fondatorul iAgency, companie spe­cializată în Search Engine Optimization (SEO). Și cum piața locală de e-commerce va depăși anul acesta 3,5 miliarde de euro, cerințele SEO sunt în creș­tere. Fapt ce l-a determinat pe Ovi­diu Joița să deschidă o școală unde să pregă­tească specialiști în Forța atotpu­ternicului Google.

SEO FIE CU VOI!  Fascinat de seria Răz­boiul Stelelor și ale Forța cavalerilor Jedi, Ovidiu Joița vrea să deschidă în urmă­toarea perioadă Jedi SEO School, o școală unde să pregătească o generație de SEOJedi, de specialiști capabili să fo­lo­sească Forța de vânzări a Google. Pentru că în viața reală „piața are nevoie de specialiști SEO“.

O piață pe care Joița o vede aglo­me­rată mai degrabă doar pe hârtie, în con­dițiile în care puțini dintre cei care oferă servicii SEO au atât cunoștințe tehnice, cât și de marketing. Ba chiar merge și mai departe și spune în piață sunt și oportuniști care își păcălesc clienții că le vor optimiza afacerile în scurt timp. Iar noii algoritmi Google, adaugă el, nu mai pot fi păcăliți cu simple cuvinte-cheie.

În realitate, optimizarea unui site se face, vorba românului, cu răbdare și tutun. „SEO este ca vinul. Cu cât ești mai vechi și lucrezi la optimizarea site-ului de mai mult timp, cu atât ești mai vizibil pentru Google“, spune Andriaș de la Hosterion, cu precizarea că optimizarea unui site nu se face de pe o zi pe alta dacă vrei rezultate pe termen lung.

Asta este și ideea lui Joița, care vrea să formeze specialiști capabili să îmbine cunoștințele tehnice cu cele antreprenoriale, astfel încât businessul promovat să fie vizibil în cel mai scurt timp posibil.

Potrivit antreprenorului, școala Jedi va fi total diferită de cursurile de spe­cia­li­zare în SEO care țin cel mult o săp­tă­mână. „Vreau să formez oameni talentați în două luni. Dacă nu reușesc, voi mări perioada la trei luni sau cât e nevoie“, explică Joița. Are convingerea că personalul pe care îl va pregăti nu va fi de  folos doar pentru compania sa, ci și pentru alte agenții specializate în optimizări SEO ori corporații care au departamen­te pentru promovare în mediul digital.

Cu atât mai mult cu cât serviciile de marketing online sunt accesate de tot mai multe companii din zona de e-commerce care vor să-și consolideze poziția în piață. „Este mediul în care poți să ur­mărești publicul-țintă. Știi cui te adresezi“, spune și Andrei Botescu, fondato­rul Atelierelor Pegas, care în ultimul an a alocat aproximativ 300.000 de euro campaniilor de promovare online. Iar în cazul Pegas, publicitatea în domeniul di­gital reprezintă 90% din totalul campanii­lor de promovare.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close