Cum fac peste 47 de milioane de euro pe an platformele online care livrează mâncare la domiciliu

Cristina Dobreanu 18/09/2018 | 11:20 Digital
Cum fac peste 47 de milioane de euro pe an platformele online care livrează mâncare la domiciliu

Online-ul a complicat nu doar decizia legată de locul de unde se poate comanda mâncare, ci și pe aceea legată de cea mai bună platformă prin care să fie plasată o comandă.

Acest articol a apărut în numărul 48 (10-23 septembrie) al revistei NewMoney

Piața locală de comenzi online de mâncare a fost una extrem de activă în ulti­mul an, atât din punct de vedere al achi­zițiilor făcute de marii jucători, cât și din punct de vedere al intrării altora noi.

La o radiografie sumară, după cumpă­rarea la nivel mondial a platformei Foodpanda (prezentă și în România), grupul german Delivery Hero și-a consolidat pre­­zența la nivel local prin achiziționarea platformei românești hipMenu. Aceasta a fost lansată în 2013, la Cluj-Napoca, de către Dan Klausmeier şi Ciprian Costa. Anul trecut, hipMenu a raportat afaceri de circa un milion de euro. În urma achi­ziției, Delivery Hero și-a dublat cifra de afaceri din România, potrivit datelor Mi­nisterului Finanțelor Publice (MFP).

Bulgarii de la Hello Hungry, care ope­rează la nivel local platforma Oliviera, și-au vândut la începutul acestul an ope­rațiunile, acestea fiind preluate de Takeaway.com, unul dintre cei mai mari jucă­tori din piața de comenzi online de mâncare din Europa. Valoarea tranzacției a fost de peste zece milioane de euro, iar Oliviera a devenit Takeaway. Platforma de tip marketplace a luat naștere în 2000, în Olanda, fiind prezentă la ora ac­tuală în nouă piețe europene.

DIN PIAȚĂ. Piața locală a livră­rilor de mâncare prin platforme online este esti­mată la 47,7 milioane de euro în acest an. Aceste date se referă la segmentul restaurant-to-consumer (RTC), care include serviciile de comandă online (pla­sată fie pe site-ul sau aplicația restaurantului, fie prin intermediul unei platforme de tipul Foodpanda sau Takeaway) și de li­vrare la domiciliu, partea de logistică fiind asigurată de restaurante.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
d