Ştiri

Cum decurge viața de zi cu zi a nord-coreenilor, în timp ce Kim Jong Un testează bomba cu hidrogen

Tensiunile dintre Coreea de Nord și Statele Unite au crescut exponențial, după ce, duminica trecută, Coreea de Nord a efectuat cel mai puternic test nuclear de până acum.

O bombă cu hidrogen a fost detonată cu succes, iar oficialii coreeni precizează că aceasta este mult mai puternică decât bomba atomică care a devastat Hiroshima și Nagasaki. Acest test nuclear a cauzat un cutremur cu o magnitudine de 6,3 pe scara Richter, conform datelor de la U.S Geological Survey, agenția americană specializată în detectarea mișcărilor pământului.

Expunerea îndelungată a conducătorului Kim Jong Un la valorile occidentale, în perioada în care a studiat în Elveția, i-a făcut pe mulți analiști să speculeze că odată ce va prelua puterea ar putea opta pentru deschiderea societății. Cu toate că multe dintre deciziile sale par a fi în linie cu cele ale conducerii de până acum, societatea nord-coreeană a cunoscut o oarecare modernizare în ultimii ani.

Renumit ca un stat cu regim dictatorial absolut, extrem de restrictiv și sărac, Coreea de Nord începe să accepte schimbări și arată o dorință de deschidere în ceea ce privește consumul și dezvoltarea economică.

Kim Jong Un a implementat mai multe reglementări în acest sens. Acesta a anunțat, în luna mai a acestui an că fabricile din Coreea de Nord au o nouă priortate: realizarea unor produse noi, mai bune și mai avansate din punct de vedere al calității. Tot mai multe produse realizate în Phenian se găsesc acum și în mediul rural.

Un alt semn al capitalismului care ”prinde” rădăcini în Coreea de Nord este diversificarea ofertei. Fabricile de bere Taedonggang au introdus pe piață peste opt sortimente de bere, iar în magazinele de specialitate au apărut telefoanele smartphone, acestea fiind adaptate culturii locale. Prețul unui smartphone ajunge la 200 de dolari conform Business Insider.

Dacă înainte reclamele și panourile publicitare erau strict interzise, varietatea produselor apărute în ultima perioadă a determinat dezvoltarea industriei publicitare.

Magazinele încep să abordeze strategii de branding și îşi îndreaptă atenţia către serviciile orientate spre clienți, astfel, aceștia se pot înscrie pentru cardurile de fidelitate, beneficiind de puncte de reducere. În lanțul de magazine Potonggang, aceștia pot plăti în numerar sau cu cardul de debit.

De asemenea, folosirea dolarilor americani și a yuanilor chinezești este permisă și este tot mă des întâlnită. Deși există sancțiuni stricte în ceea ce privește consumul de alcool și tutun, magazinele au început să importe tot mai multe astfel de produse din întreagă lume.

Presa internațională notează că puterea de cumpărare a nord-coreenilor a crescut, ceea ce a dus la înflorirea consumului, dar și a economiei.

Ruxandra Popinciuc

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

17 ore ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

17 ore ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

18 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

19 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

19 ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

20 de ore ago

Acest website folosește cookies