Cum arată noul Lexus RX. Primul crossover de lux din lume a ajuns la a patra generație – FOTO

Andrei Dumitru 05/03/2020 | 12:01 Fapt Divers
Cum arată noul Lexus RX. Primul crossover de lux din lume a ajuns la a patra generație – FOTO

Iubitorii mașinilor de lux din România se pot bucura de noul Lexus RX, disponibil acum pe piața locală atât la vânzare, cât și pentru drive test.

Povestea unuia dintre cele mai importante modele din istoria de 30 de ani a diviziei de lux a constructorului auto Toyota începe în 1998, când a fost lansat Lexus RX, primul crossover de lux din industria auto. Confortabil și ușor de condus, modelul RX combina atuurile unui SUV convențional cu ușurința utilizării unui automobil compact.

În 2005, Lexus RX și-a dovedit încă o dată statutul de pionier, fiind primul vehicul de lux electrificat din lume ce propunea clienților tehnologia hibrid cu auto-încărcare (Self-Charging Hybrid). RX a fost îmbunătățit constant de atunci, devenind astfel cel mai bine vândut model al mărcii la nivel mondial, cu 3 milioane de vehicule comercializate în toată lumea.

Noul Lexus RX, ajuns la a patra generație, beneficiază de îmbunătățiri suplimentare aduse printr-o serie de modernizări de proiectare, tehnice și dinamice, care depășesc cu mult nivelul obișnuit al modificărilor implementate în ciclul mediu de viață al unui produs, în conformitate cu angajamentul Lexus de a depăși în mod constant așteptările clienților.

Modificările aduse noului model de inginerul-șef Takeaki Kato, alături de echipa sa, sunt reprezentate de o evoluție a designului ce menține imaginea puternică și sportivă a modelului RX, introducând în același timp mai multe elemente elegante și generând o linie fluidă, coerentă, de-a lungul întregii caroserii.

Partea frontală beneficiază de un nou design al grilei emblematice Lexus, cu evidențierea simbolului “L”, ce formează o legătură puternică de design cu modelul UX, blocuri optice față redesenate și o linie extinsă de la nivelul pragurilor până la nivelul grilei inferioare, ce emană putere și stabilitate. Bara spate beneficiază și ea de un design nou, cu o conexiune mai puternică de-a lungul siluetei mașinii.

Actuala generație a modelului RX a fost proiectată pentru a maximiza spațiul interior, în special pentru ocupanții banchetei spate. Datorită noului cadru de susținere al scaunelor față, pasagerii spate beneficiază de un spațiu mai generos la nivelul genunchilor, cu 20 mm mai mare decât generația anterioară.

În același timp, pentru a permite șoferului și pasagerului față să-și găsească poziția optimă a scaunului, intervalul de reglare pe înălțime a fost crescut cu 15 mm.

Scaunele noului RX oferă atât confort, cât și sprijin lateral, având un design ergonomic și un nivel al calității crescut, datorită cusăturilor verticale ce conferă aspect plăcut și robustețe.

Noul Lexus RX este disponibil în varianta de motorizare hibrid cu auto-încărcare – RX 450h. Aceasta presupune un propulsor V6 benzină, de 3,5 litri, cu injecție directă, aspirat cu ciclu Atkinson, ce livrează 193 kW (262 CP) la 6.000 rpm și un cuplu de 335 Nm la 4.600 rpm și două motoare electrice, unul pe puntea față de 123 kW (167 CP) și 335 Nm și unul pe puntea spate de 50 kW (68 CP) și 139 Nm și o baterie de înaltă tensiune (650 V).

Trenul de rulare al noului RX 450h generează o putere maximă de 313 CP, transpusă într-o accelerație 0-100 km/h de 7,7 secunde și o viteză maximă de 200 km/h.

În același timp, tehnologia Lexus Self-Charging Hybrid permite atingerea unor valori de consum și de emisii CO2 impresionante – 7,6-7,9 l/100 km, respectiv 173-180 g/km în ciclu combinat (testare WLTP).

Cât costă noul Lexus RX în România

Prețurile noului Lexus RX pentru România pornesc de la 57.500 euro (fără TVA), respectiv 68.425 euro (TVA inclus) – care reprezintă prețurile echipării versiunii RX 450h Business.

Acest nivel de echipare folosește o tehnologie de propulsie self-charging hybrid, compusă dintr-un motor V6 pe benzină, de 3,5 litri, aspirat, cu ciclul Atkinson (care dezoltă o putere maximă de 262 CP și un cuplu de 335 Nm) și motoare electrice integrate în transmisia automată, fără trepte, cu 235 CP putere și cuplu de 474 Nm.

Sistemul hibrid de înaltă performanță dezvoltă o putere maximă de 313 CP conform DIN, la un consum combinat de combustibil de numai 7,6 l/100 km și emisii de CO2 de doar 173 g/km (testare WLTP).

Dotările standard ale echipării Business includ:

  • Faruri full LED cu sistem de comutare automată între faza scurtă și faza lungă (AHB);
  • Scaune față reglabile electric pe 8 direcții, încălzite și ventilate, tapițate în piele naturală;
  • Volan multifuncțional îmbrăcat în piele cu padele, design 3 spițe;
  • Sistem “Easy Access” pentru volan și scaunul șoferului;
  • Lexus Media Display: ecran multimedia tactil, cu diagonala de 8”;
  • Integrare Apple CarPlayTM* / Android AutoTM*;
  • Climatizare automată cu tehnologie nanoe®;
  • Sistem Lexus Safety System+2:
  • Sistem pre-impact cu funcție de detectare a pietonilor (PCS);
  • Cruise control adaptiv (ACC), fără limită de viteză;
  • Sistem de asistență la menținerea benzii (LTA+LKA);
  • Funcție Intelligent Clearance Sonar (ICS) cu detecția pietonilor și a bicicliștilor (inclusiv noaptea).