Cum a reușit un dezvoltator de soluții software pentru marketing online să-și crească afacerile cu 58% în plină pandemie

NewMoney 10/02/2021 | 10:13 Digital
Cum a reușit un dezvoltator de soluții software pentru marketing online să-și crească afacerile cu 58% în plină pandemie

Criza unora poate fi marea oportunitate a altora. O demonstrează astăzi și Retargeting.biz.

„Niciodată nu trebuie să ratezi o criză“, spune în primul său interviu pe anul acesta Rareș Bănescu, antreprenorul care în urmă cu opt ani înființa Retarge­ting.biz, dezvoltator de soluții software pentru marketing online. Ce vrea să evi­den­țieze? Faptul că astfel de perioade dificile „pot fi benefice pentru un business“, prin reorganizări și găsirea rapidă a unor oportunități de dezvoltare. „Este ceea ce am făcut noi în anul precedent, iar acest lucru se vede în creșterea afa­ce­rilor în toate cele patru țări în care activăm“, con­tinuă el, vorbind de o cifră cu 58% mai mare față de 2019. Între pro­iectele sale pentru 2021, se numără și lan­sarea unui sistem de par­teneriate care va duce atât la dezvoltarea acce­le­rată în plan in­ternațional, cât și la „achi­ziționarea unei companii din domeniul FMCG“.

Puține afaceri au mers mai bine decât comerțul online în pandemie, un sector evaluat la aproximativ 5,5 mi­li­arde de euro, potrivit Asociației Ro­mâne a Magazinelor Online (ARMO). Im­plicit, o evo­luție bună au avut-o și com­paniile care sunt legate direct de acest domeniu.

„Drept urmare, a fost o perioadă pro­pice și pentru noi, atât prin creșterea va­lorii conturilor clienților actuali, cât și prin intrarea în online a unor clienți noi, până acum fideli comerțului offline. Pandemia nu ne-a speriat, dimpotrivă, am continuat pregătirea pentru lansarea noii versiuni a platformei noastre, care va avea loc în prima parte a anului“, detaliază Ra­reș Bănescu.

EVOLUȚIE

În aceste condiții, compania a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de zece milioane de lei (peste două milioane de euro), cu 58% mai mult decât în 2019, pentru acest an fiind estimată „o creștere și mai mare a businessului“, în ritmul retailerilor din online.

Rareș Bănescu a început afacerea Retargeting.biz în 2012 (într-o perioadă în care și magazinele online începuseră să se dezvolte accelerat), dar până la implementa­rea propriu-zisă a soluției software a mai trecut un an. După încă un an de prezență pe piață, a reușit să atragă și un prim investitor, în persoana omului de afaceri Mu­gur Frunzetti, fondatorul Floria.ro, care a in­vestit 500.000 de euro pentru dezvol­ta­rea platformei, devenind astfel acționar în cadrul Retargeting BIZ SRL, compania care administrează Retargeting.biz, cu o par­ticipație de 30%. Între timp, Frunzetti și-a vândut părțile sociale, în structura actuală a acționariatului regăsindu-se ca acționar majoritar Rareș Bănescu.

Într-un dialog anterior cu NewMoney, Ra­reș Bănescu spunea că această afacere s-a concretizat în urma unei nevoi personale de pe vremea când el însuși lucra în e-commerce și își dorea să comunice personalizat cu fiecare utilizator, în funcție de acțiunile acestuia. Încă de la început, so­lu­ția software promovată de Retargeting.biz a fost catalogată drept inovatoare în piața de e-commerce din România și din regiune. Ideea e simplă. Dacă un client accesează un site care vinde vacanțe (de exemplu) și selectează ofertele pentru Grecia, în func­ție de bugetul pe care îl are, cu anumite preferințe pentru cazare și transport, îi sunt monitorizate toate acțiunile și, ulterior, se stabilește o comunicare cu acesta. „Pornind de la acțiunile utilizatorilor site-ului, comunicăm prin toate mijloacele cu ei, prin e-mailuri, prin SMS“, explică Rareș Bănescu. În ceea ce privește rezultatul unei astfel de conversații, pentru vânză­torul online înseamnă, „de la caz la caz“, o creștere a vânzărilor de până la 50% încă din primele luni.

În privința pachetelor de soluții puse în piață de Retargeting.biz, potențialii clienți din retailul online pot opta pentru un abo­nament lunar care începe de la 110 euro și poate depăși 1.000-1.500 de euro, în funcție de fiecare magazin.

Potrivit datelor companiei, sunt peste 1.300 de magazine care au ales platforma Retargeting.biz, compania lui Rareș Bă­nescu activând astăzi în patru țări: România, Ungaria, Bulgaria și Grecia.

CONSOLIDARE

„În cea de-a doua parte a anului, ne vom axa pe lansarea unui sistem de parteneriate care va duce la dezvol­tarea internațională rapidă, atât în țările în care suntem deja prezenți, cât și în noi piețe. Toate cele trei piețe externe în care activăm în acest moment – Grecia, Bulga­ria și Ungaria – sunt în creștere și dezvol­tare, cu un ritm foarte bun. Ne vom concentra pe consolidarea afacerilor în aceste țări, iar în paralel urmărim monitorizarea și deschiderea de alte țări“, spune și Alina Mitrică, recent alăturată echipei lui Rareș Bănescu, în calitate de chief commercial officer, coordonând și birourile din cele trei țări. Înainte de acest pas, Mitrică a făcut parte din boardul compa­niei Meli Melo, con­ducând departamentele de e-commerce și B2B.

Un pas important pentru Retargeting.biz, strâns legat de internaționalizarea com­paniei, a avut loc în 2018, când a devenit „Facebook Marketing Partner“, fiind la acea dată primul nume românesc de pe scurta listă a companiilor europene cu acest statut. „Pentru acest lucru, trebuie să îndeplinești anumite criterii: clienții tăi să cheltuiască o sumă de bani în Facebook, să ai creștere pe ultimele șase luni etc.“, enumeră Bănescu principalele criterii pe care trebuie să le îndeplinească o companie ca să ajungă aici. În cazul parti­cular al Retargeting.biz, a fost nevoie de trei luni de la lansarea noilor funcționalități programmatic ads pentru piața de e-commerce din estul Europei, ca să poată do­bândi acest statut.

Criza sanitară nu a frânat nicio clipă pla­nurile lui Rareș Bănescu, care a investit până în momentul de față aproape patru milioane de euro în platforma Retargeting.biz. Lucrurile au mers atât de bine, încât, în primele șase luni din 2020, compania de­pășise deja cifra de afaceri înregistrată în anul precedent, respectiv 6,7 milioane de lei (circa 1,4 milioane de euro). Antreprenorul povestește că a optimizat fiecare proces din soft și a solicitat părerea fie­cărui client despre ce anume și-ar dori în relația cu serviciile oferite de compania sa.

Cea mai recentă mișcare anunțată de Bă­nescu a fost la începutul acestui an, când Retargeting.biz a devenit partenerul Mastercard în Grecia, în cadrul programului Digital Doors, o inițiativă de susținere a businessurilor locale în tranziția lor către digitalizare și mediul online.

„În Grecia, atât guvernul elen, cât și com­panii din sectorul privat au inițiat ac­țiuni de încurajare a businessurilor offline pentru a face tranziția către online a aface­rilor mici și medii, puternic afectate de pan­demie. Mastercard lansează un program în acest sens, iar Retargeting este printre partenerii selectați“, spune Rareș Bănescu.

În cadrul programului, Retargeting.biz oferă posibilitatea companiilor grecești să acceseze o gamă largă de servicii de marketing automatizat dintr-o singură plat­formă, cu accent pe creșterea ratei de con­versie și a vânzărilor și pe eficientizarea re­surselor umane. Totodată, poartă dis­cuții „pentru achiziționarea unei companii în domeniul FMCG“, dar preferă deocam­dată să nu intre în detalii.

Implicat în momentul de față în trei domenii diferite de business – e-commerce, ser­vicii IT și construcții –, antreprenorul spune că și în acest an va pune în continuare accent pe zona de servicii IT, mai ales datorită potențialului exploziv de scalare.

Acest articol a aparut în numărul 108 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly