Cum a reușit o absolventă de Jurnalism să transforme un blog despre vinuri într-un magazin online cu venituri de mii de euro

Cristina Dobreanu 27/11/2017 | 12:44 Oameni
Cum a reușit o absolventă de Jurnalism să transforme un blog despre vinuri într-un magazin online cu venituri de mii de euro

Acest articol apare în numărul 28 (20 noiembrie – 3 decembrie) al revistei NewMoney

Se spune că cea mai bună investiție pe care trebuie să o faci este pornind de la o pasiune. Așa au procedat Iulian Cîrciu­maru și Andrei Crețu, fondatorii 7card, atunci când au decis să facă pri­ma in­vestiție în calitate de business angels: au mizat pe vin.

„Atât eu, cât și Andrei (Crețu, n.r.), am avut dintotdeauna o pasiune pentru vi­nuri, pe care am încercat să ne-o cultivăm de-a lungul timpului, puțin câte puțin“, își explică Iulian Cîrciumaru decizia de a investi în Wineful, o comunitate virtuală a iu­bitorilor de vinuri, reunită ulte­rior în jurul unui magazin online. Pe Elena Oglindă (29 de ani), maestra de ce­re­monii a Wineful, au întâlnit-o la înce­putul acestui an. Cunoscuți mai degrabă ca fondatori ai 7card, Andrei Crețu și Iulian Cîrciu­maru tocmai puse­seră bazele fondului de investiții V7 Capital și erau în căutare de startup-uri pe care să le finanțeze.

Este adevărat, valențele lor de investitori au fost mai puțin vizibile până acum. Dar investiția de 50.000 de euro pe care au făcut-o în Wineful este doar echivalentul unei degustări, cei doi propunându-și să finanțeze cu o sumă totală de 500.000 – 1.000.000 de euro și alte startup-uri care le vor atrage atenția, după cum au spus recent într-un interviu pentru NewMoney.

Maturarea. „Wineful a început ca un blog, unde scriam review-uri despre vinu­rile încercate și articole despre vin într-un stil mult mai abordabil decât cele ce existau deja pe site-urile și publicațiile de specialitate din România“, spune fondatoarea Elena Oglindă, absolventă a Fa­cul­tății de Jurnalism, „cu un master neterminat în Metode de Cercetare în Științele Co­municării“, după cum se autodescrie. Dar, înainte de toate, a făcut un curs de somelieri. „Atunci am început să des­copăr lumea vinului mai mult și să reali­zez lipsa de pe piață a locurilor în care să înveți despre vin într-un mod mai abor­dabil sau a evenimentelor de degustare de vin ce se adresează și celor neprofe­sioniști“, spune antreprenoarea.

Lansat în mai 2016, Wineful a devenit (și) magazin online în luna noiembrie a aceluiași an, făcându-se rapid cunoscut ca locul unde găsești nu doar vinuri bune, vândute în cutii concept create special pentru diferite cadouri (de pildă, „cutia cu­ra­josului“, a „filosofului“ sau a „de­gustă­torului de roșu“), ci și povești care i-ar fi putut interesa pe clienți, cum ar fi ghiduri cu sfaturi de degustare, de asociere cu mâncarea sau povestea cramelor de origine. Elena Oglindă a investit atunci circa 4.000 de euro în tot ceea ce însemna stoc de vinuri, cutii și construcția site-ului, iar în decurs de doar două luni – no­iembrie și decembrie – a avut vânzări de circa 3.000 de euro.

Anul 2017 a însemnat pentru povestea Wineful, intrarea în acționariat a V7 Capital (49%). Potrivit lui Iulian Cîrciumaru, cei 50.000 de euro vor fi direcționați către „capitalizarea businessului și către un con­cept nou adăugat – abonamentul la vinuri“ (a cărui valoare pornește de la 100 de lei pe lună, pentru două sticle de vin).

Primul pas a fost însă relansarea site-ului, care a intrat într-o perioadă de hibernare de șapte luni (aprilie-noiembrie 2017), când a fost lansat la apă cu o nouă înfățișare. „În perioada noiembrie 2016- aprilie 2017 (când vânzările au fost sistate pentru a se începe lucrul la noul site, n.r.), am avut aproximativ o sută de clienți, iar de la lansarea noului site am avut circa 50, atât companii, cât și clienți individuali“, face antreprenoarea un bilanț. De aceea, mizează pentru ultimele două luni ale anului pe venituri între 6.000 și 8.000 de euro. Clienții sunt atât femei, cât și băr­bați, cu vârste cuprinse între 25-49 de ani, care lucrează în special în cor­po­rații, au studii superioare și venituri peste medie, fiind interesați de produsele de calitate, realizate în România și în ediții limitate.

Dincolo de partea strict comercială, Elena Oglindă vrea ca Wineful să dezvolte și componenta educațională care a și stat de altfel la baza creării conceptului. „Caut să îm­păr­tășesc informații despre vin într-un mod cât mai plăcut și cât mai pe înțelesul tuturor. Am avut și încă ținem workshop-uri de degustare de vin și de wine and food pairing, pentru a le împăr­tăși oamenilor principiile de bază ale servirii“, mai spune tânăra.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close