Cum a crescut apetitul pentru construcții pe noul traseu al metroului către Otopeni

NewMoney 13/02/2019 | 16:39 Companii
Cum a crescut apetitul pentru construcții pe noul traseu al metroului către Otopeni

Autor:  Andrada Ghira

 

Atenție, urmează stația Expoziției! În căutarea unor noi zone pentru inves­ti­ții și atrași de potențialul zonei Expo­zi­ției-Piața Presei, mulți dezvoltatori imobiliari au pariat pe noua linie de metrou spre Otopeni.

Acest articol a apărut în numărul 58 (4– 17 februarie 2019) al revistei NewMoney

Bucureștiul va fi gazdă a patru meciuri de la Campionatul European de fotbal de anul viitor, iar stadioanele promise sunt în construcție. Niciunul nu va fi însă terminat atunci în proporție de 100%, iar linia de metrou care ar trebui să lege aeroportul din Otopeni de oraș este încă pe hârtie. Cu toate acestea, dezvoltatorii care au cumpărat sau dețineau terenuri în zona Bulevardului Expoziției-Piața Presei au început de mult lucrările de con­s­trucție la noile birouri și apartamente. Mânați de activitatea din zonă, alți investitori pre­gătesc acum documentațiile pentru terenurile goale.

Spre sfârșitul lui 2016, lucrurile păreau să se dezmorțească, în ceea ce privește construcția magistralei M6, spre Otopeni. Guvernul a aprobat atunci indicatorii tehnico-economici, iar lucrările de con­s­trucție ar fi urmat să înceapă la mij­locul lui 2017. Dacă planurile de pe hârtie și-ar fi urmat cursul, noua linie de metrou urma să se deschidă în 2021. Dar auto­ritățile încă așteaptă de la Comisia Euro­peană răspunsul cu valoarea sumei ne­rambursabile alocate noii linii.

Tranzacțiile cu terenuri în zona Expo­zi­ției s-au „încins“ în vara lui 2017, atunci când, rând pe rând, Portland Trust, Impact și Globe Trade Centre (GTC) au cumpărat părți din terenul fostei fabrici Grivița, unul dintre cele mai scumpe dintre cele vândute înainte de criză. Proprietarul, un grup imobiliar din Israel, nu a mai avut bani să construiască megacomplexul pe care l-a gândit și a fost nevoit să vândă.

NOUL EL DORADO. Investiții de peste o jumătate de miliard de euro au fost anun­țate pentru zona Bulevardului Expoziției, dar și în împrejurimi, precum Domenii sau Jiului, și în ideea că noua magistrală va fluidiza traficul de la suprafață.

„Deschiderea noii magistrale de metrou M6 va facilita accesul la numeroasele pro­iecte de ansambluri de clădiri de birouri și rezidențiale care se construiesc sau a că­ror dezvoltare va fi demarată în urmă­toa­rea perioadă în această parte a Capitalei. Cu siguranță, vizibilitatea acestei zone va continua să crească și să atragă nume importante, atât ca dezvoltatori, cât și ca vii­tori chiriași“, spune Mihai Păduroiu, head of advisory & transaction services al CBRE România.

Deși noua linie de metrou era una dintre cerințele impuse pentru organizarea EURO 2020, autoritățile au alt plan și vor prelungi linia de tren existentă, de la aeroport și până la Gara de Nord, unde accesul spre oraș al microbiștilor poate fi rea­lizat de la stația de metrou de acolo. „Această solu­ție, din păcate, va întârzia și mai mult pro­iectul magistralei noi, pentru că, în teorie, nu mai există presiune ex­ternă, ci doar o presiune internă venită de la investitorii care au achiziționat terenuri în zonă. După cum știm deja din experiențele trecute, presiunea pusă de investitori pentru lucrările de infra­structură nu va mișca lucrurile prea mult în sens pozitiv“, este de părere Marius Șcuta, head of office agency and tenant representation JLL. Întârzierea nedeter­minată a realizării noii linii de metrou îi va afecta pe investitori, care vor întârzia livrarea până vor găsi chiriași, spune acesta.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.