CTP vrea să ducă parcul logistic pe care îl deține la kilometrul 23 pe autostrada București-Pitești la 700.000 de metri pătrați

Andreea Neferu 27/09/2017 | 15:32 Ştiri
CTP vrea să ducă parcul logistic pe care îl deține la kilometrul 23 pe autostrada București-Pitești la 700.000 de metri pătrați

Dezvoltatorul de parcuri logistice și industriale CTP, cu acționariat olandez, vrea să ajungă până în 2020 la o suprafață de 700.000 de metri pătrați în proiectul logistic CTPark Bucharest West pe care îl deține la kilometrul 23 pe autostrada București-Pitești, în contextul în care acum parcul are circa 230.000 de metri pătrați. Decizia companiei vine în condițiile în care segmentul logistic și industrial din România se află într-o perioadă de creștere accelerată.

În prezent, CTP deține în România 724.000 de metri pătrați de spații logistice, dintre care circa 500.000 de metri pătrați sunt localizați în apropierea Bucureștiului în cele două parcuri logistice CTPark Bucharest (situat la kilometrul 13 al autostrăzii București-Pitești) și CTPark Bucharest West (la kilometrul 23), iar restul în orașe precum Arad, Cluj-Napoca, Deva, Ineu, Pitești, Salonta, Sibiu, Timișoara și Turda.

”Vrem să ajungem la un milion de metri pătrați și la cum arată lucrurile astăzi, obiectivul este realizabil pe bază non-speculativă”, spune Ana Dumitrache, country head al CTP România. Ea adaugă că în ultima perioadă au început să vină cereri din ce în ce mai mari de închiriere de spații logistice în special din domeniul auto, dar și e-commerce.

”România are mult de recuperat, dar recuperează în ritm alert. Avem toate premisele să avansăm în zona aceasta (a stocului de spații logistice – n.r.)”. Stocul local de spații industriale și logistice va depăși până la finalul acestui an pragul de peste 3 milioane de metri pătrați, în contextul în care 2017 va aduce în piață circa 450.0a00 de noi metri pătrați, dacă termenele de construcție vor fi respectate, potrivit unui raport din această vară al firmei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. La mijlocului acestui an, stocul de spații industriale și logistice se ridica la 2,65 de milioane de metri pătrați, cea mai mare parte, peste 1,2 milioane de metri pătrația, fiind concentrată în jurul Bucureștiului.

CTP și-a bugetat să ajungă la o investiție totală de 150 de milioane de euro în dezvoltarea parcului logistic CTPark Bucharest West până la finalul primului trimestru al anului viitor, suma incluzând și investiția în achiziția proiectului în 2015 de la americanii de la Prologis. În prezent există 30 de chiriași în acest parc logistic, printre caree DSV, Quehenberger, Geodis, Cargo Partner sau Gefco.

Ana Dumitrache spune că pe piața de logistică, chiriile sunt în creștere, însă clienții sunt din ce în ce mai atenți la costuri. ”Lumea e foarte atentă la costuri, în mod justificat. Iar acest lucru este foarte bun, mai ales că în perioade de creștere economică, ai tendința să ignori acest aspect”.

În prezent, circa 17% din suprafața parcurilor logistice controlate de CTP pe plan local este ocupată cu spații de producție, însă compania vrea să crească această pondere la 20-25% în următorii ani.


Sursă foto: CTP

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.