Creatoarea brandului Pizza Station se pregătește să lanseze un business care nu are nicio legătură cu mâncarea

NewMoney 29/01/2020 | 10:21 Oameni
Creatoarea brandului Pizza Station se pregătește să lanseze un business care nu are nicio legătură cu mâncarea

Creatoarea brandului Pizza Station pre­gătește astăzi un nou business. Și deși e pe bază de fibre de bambus, nu are nicio legătură cu segmentul de food.

Adeptă a principiului „încercarea moarte n-are“, tânăra antreprenoare Iulia Cucu­rezeanu (30 de ani), prezentă de câțiva ani într-o afacere cu pizza, se pregătește acum să lanseze un brand de lenjerie in­timă, Juliet Plus, gândit pentru persoanele supraponderale. Să fie aici răs­punsul pentru împlinirea sa profe­sională?

„Am mare încredere în noul brand“, spune din start antreprenoarea. Să fie acesta un înlocui­tor pentru prima sa afacere, Pizza Station, despre care lasă de înțeles că s-ar afla într-un mic impas? „Nici pe departe. Voi continua și afacerea cu pizza“, răspunde Cucure­zeanu. Altfel spus, când într-o afacere pe care încerci să o crești apar tot fe­lul de piedici, nu forțezi lucrurile, ci cauți o nouă direcție, ceva care să-ți aducă mai multe satisfacții.

Pizza Station, venituri de un milion de euro

Dar înainte de toate astea, a fost o „rețetă secretă“ care, teoretic, urma să îi aducă mai mulți parteneri de business odată cu francizarea brandului Pizza Station și venituri de un milion de euro la finalul anului 2019.

Cel puțin așa arăta planul de pe hârtie al antreprenoarei în 2018, când rețeaua sa avea trei puncte deschise: unul la Piața Romană, lângă ASE (singurul operat în regim propriu), unul în Pipera (închis în urmă cu mai bine de o lună din cauză că relația cu francizatul de acolo nu a mai funcționat) și un altul în localitatea pra­hoveană Comarnic. Și pentru că soco­teala de acasă nu se potrivește mereu cu cea din târg, Iulia a gândit la rece fiecare etapă din evoluția acestui business și a decis ca în 2020 să se îndrepte și în altă direcție. După ce a încheiat anul cu venituri de 700.000 de euro, antreprenoarea a mai des­chis un punct în București, în zona Iancului, optând de această dată pentru o asociere în participațiune, 50%-50%, în lo­cul francizei.

„E o chirie mai mică acolo, suntem deja pe profit, merge bine“, ex­plică tânăra. Bine merge și franciza de la Comarnic, care generează circa jumătate din ve­niturile rețelei. „Antreprenorii din Comarnic in­tenționează să mai deschidă alte două puncte acolo. Au încasări mai mari decât am estimat noi în planul de business, în jur de 7.000-8.000 de lei (circa 1.600 de euro, n.r.) pe zi“, punctează ea.

Spre deosebire de alte sisteme de fran­ciză, modelul propus de Iulia Cucure­zea­nu este foarte simplu pentru franci­zați. În principiu, aceștia trebuie să vină doar cu banii pentru amenajarea restaurantului (între 22.000 și 27.000 de euro) și taxa de franciză (între 7.000 și 13.000 de euro). De asemenea, francizatul are de achitat o re­de­vență de 5% din vânzări, după pri­mele două luni de funcționare.

De cealaltă parte, francizorul vine cu re­­țeta de pizza și managementul afacerii. Iulia Cucurezeanu admite însă că nu este deloc ușor să extindă rețeaua, o provocare fiind dificultatea de a găsi parteneri care să-i împărtășească întru totul viziunea.

O nișă în modă

Fără a considera acest lucru o stagnare pentru evoluția sa ca an­treprenor – „Deocamdată nu renunț la afacerea cu pizza, voi consolida ce am în pre­zent“ –, Iulia Cucurezeanu pune acum la punct ultimele detalii pentru lansarea Juliet Plus, o afacere de nișă care ar urma să intre pe piață în luna aprilie.

„Este un brand de lenjerie intimă destinat persoa­nelor supraponderale, însă voi avea o linie și pentru persoanele cu talie normală. Ca preț, mă adresez celor cu ve­nituri din cate­go­ria medium-high. Un avantaj îl reprezintă materialul organic folosit – textila din fibră de bambus, care nu provoacă alergii“, de­ta­­liază tânăra antreprenoare.

În momentul de față se află deja în dis­cuții cu două fabrici din România pentru realizarea pro­ducției și lucrează la desig­nul final al produselor. Investiția minimă inițială este de câteva mii de euro, urmă­torul pas fiind obținerea unei finanțări de 100.000 de euro, astfel încât să se poată lansa cu ma­gazine în online și în offline.

Juliet Plus intră astfel pe o piață de fashion retail esti­mată în 2019 la aproximativ cinci miliarde de euro, cu 10-15% mai mult față de anul anterior și aproape dublu față de 2015, potrivit unui studiu realizat de MKOR Consulting.

Ca model de afaceri, antreprenoarea mizează din nou pe francizare. „După doi ani, îmi doresc să am câteva magazine în centrele comerciale din orașele mari“, spune ea. De numele Juliet Plus se va lega și o fundație al cărei scop va fi să ajute per­soanele supraponderale, care suferă de anumite boli. „2% din profitul compa­niei va merge către această fundație“, punc­tează antreprenoarea.

Câteva hopuri

Până să facă pizza, traseul în business al Iuliei Cucurezeanu a mai avut câteva hopuri. La 22 de ani, a în­ceput să vândă ceasuri. A trecut apoi și la haine și accesorii, ajungând să vândă online zeci de mii de produse. Practic, în doar doi ani a reușit să strângă 250.000 de euro.

Numai că businessul era „la negru“, iar produsele, contrafăcute, ceea ce i-a atras o cercetare penală, confiscarea tutu­ror banilor și, în cele din urmă, o condamnare cu suspendare. A fost genul de gre­șeală pe care nu mai vrei să o repeți nicio­dată. Iar astăzi, atunci când aude că au­­t­o­­­ritățile vin în control, nu mai trăiește niciun stres, pentru că se preocupă permanent ca lucrurile să fie în regulă.

După această perioadă, și-a căutat un loc de muncă și a ajuns asistentă în ca­drul grupului de pariuri sportive Superbet (ac­ționarul principal al acestuia este și acțio­narul majoritar al revistei NewMo­ney). De fapt, Superbet a fost calea spre afacerea cu pizza, pentru că în acest pro­iect a fost coop­tată de un manager al grupului, mana­ger care deținea la acel moment Pizza Cut, predecesorul Pizza Station, compania tre­când ulterior prin­tr-un proces de rebran­ding, inclusiv pentru a evita orice confuzie cu celebrul brand american.

Iulia Cucurezeanu a devenit acționar majoritar în urmă cu aproximativ trei ani, iar de doi ani deține compania în întregime. Pizza Station nu este însă prima sa experiență în zona de food. Pe vremea când făcea comerț online, a adus la Bucu­rești o franciză de food de la Suceava, Mesopotamia.

„Probabil că datorită entuziasmului tinerilor care au creat acest brand mă aflu acum în acest business“, mărturisește ea legat de istoria Pizza Station. La fel cum datorită entuziasmului pentru modă, în general, își exprimă astăzi imaginația cu noul brand Juliet Plus.

În câteva repere

Antreprenoarea Iulia Cucurezeanu controlează acum două afaceri total diferite: Pizza Station și Juliet Plus, aceasta din urmă urmând să intre pe piață la primăvară.

  • Food. Pentru anul în curs, esti­mează în cazul afacerii cu pizza vânzări de aproximativ 700.000 de euro, nivel similar celui din 2019.
  • Modă. Într-o primă fază, investiția în Juliet Plus va fi de circa 100.000 de euro, astfel încât să susțină producția, dar și vânzările pe canalele online și offline. În prezent, discută deja cu două fabrici din România, urmând să analizeze ofertele pe care le va primi.
  • Francize. Ce au în comun cele două afaceri? Un model de franciză adaptat fiecărui segment de public.
  • Social. Ce nu au în comun? În spatele brandului Juliet Plus se va afla o fundație gândită, între altele, pentru persoane supraponderale care suferă de anumite boli.

FOTO: Laszlo Raduly