Contract de 10 de milioane de euro pentru promovarea turistică a României cu influenceri din străinătate

Elena Marinescu 10/03/2023 | 18:43 Ştiri
Contract de 10 de milioane de euro pentru promovarea turistică a României cu influenceri din străinătate

În ultimii ani, România a eșuat în promovarea turistică în plan extern, neputând să-şi îatingă obiectivul de a crea un brand de țară și de a finanța promovarea externă. Cu toate acestea, statul român pare hotârât să remedieze deficienţele de promovare cu un contract cu influenceri străini.

Secretarul de stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Csilla Hegedus, a anunţat vineri că a fost încheiat contractul de promovare culturală de circa 10 milioane de euro prin care vor fi aduşi influenceri străini în România.

Potrivit oficialului din MIPE, aceștia vor promova țara ca destinaţie culturală în reviste şi publicaţii din străinătate, printre care şi National Geographic. „Este proiectul nostru România Atractivă, cel mai mare proiect de restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural al României, din care restaurăm 240 de obiective şi promovăm alte 700”, a spus Hegedus la o conferință de presă la Satu Mare, potrivit Agerpres.

„Am semnat şi contractul de promovare în valoare de aproape 10 de milioane de euro. Este cel mai mare proiect de promovare culturală a României şi, pe lângă realitate vizuală, pe lângă prezentarea vizuală în mod interactiv al acestor situri, vrem ca şi National Geographic şi toate publicaţiile de marcă din Europa şi nu numai să scrie despre ce avem noi aici în ţară şi ce avem aici în Satu Mare.

Motiv pentru care vom aduce inclusiv influenceri din străinătate ca să scrie despre noi, pentru că noi ştim că avem aceste valori extraordinare, dar altcineva nu va şti decât dacă se vorbeşte despre acest lucru”, a adăugat ea. Proiectul prevede promovarea mai multor obiective culturale şi turistice din România în străinătate.

250 de milioane de euro pentru voucherele de vacanță emise în 2022

În urmă cu 13 ani, România a avut la dispoziție peste 70 de milioane de euro pentru a-și crea un brand de țară, dar din acea perioadă a rămas doar logo-ul cu frunza, creat de fostul ministru al turismului, Elenei Udrea.

Anul trecut, Guvernul a investit 1,5 milioane de euro în promovarea României ca destinație turistică pentru turiștii germani și britanici. De asemenea, statul a decontat peste 250 de milioane de euro pentru voucherele de vacanță emise pentru salariați în 2022.