Concedieri în industrie: încă o fabrică străină din România își închide porțile

Florel Manu 23/03/2017 | 14:52 Ştiri
Concedieri în industrie: încă o fabrică străină din România își închide porțile

O nouă companie străină a anunțat că va închide o fabrică din România, după ce în urmă cu două săptămâni britanicii de la Alison Hayes au decis să renunțe la o fabrică de produse textile din Urziceni.

Este vorba de austriecii de la Constantia Flexibles, care vor închide fabrica de ambalaje și etichete pentru industria alimentară de lângă București. Unitatea de producție a companiei austriece produce ambalaje pentru produse de cofetărie și pentru sectorul de procesare a produselor alimentare, transmite foodbev.com. În urma închiderii producției, compania va renunța și la cei 90 de angajați. Constantia Flexibles va păstra însă o altă unitate aflată la Cluj-Napoca, specializată în producția de etichete pentru băuturi și ambalaje pentru ciocolată.

Citiți și: Concedieri în industrie: efectul de bumerang al majorării salariului minim

Conducerea companiei a motivat că se retrage din București pentru a se concentra asupra producției în Europa. Constantia deține alte 12 unități de producție în opt țări europene. Potrivit foodbev.com, Constantia a achiziționat de curând compania italiană de produse lactate TR Alucap. În România, austriecii au avut pierderi de două milioane de euro în 2015.

Citiți și: Calcul îngrijorător: care este prețul dublării salariilor din sectorul bugetar

Decizia Constantia de a închide fabrica de lângă București nu este singura de acest gen. Compania Britanică Alison Hayes a luat o decizie asemănătoare la începutul acestei luni, motivând că închid fabrica de la Urziceni pe fondul creșterii salariului minim pe economie. Acesta este și motivul pentru care o altă firmă străină, producătorul italian de încălțăminte Bihore a declarat că va analiza dacă va menține fabrica din România, în urma creșterilor înregistrate de salariul minim în ultima perioadă. Analiștii economici au precizat că pentru mai multe companii din industria textilă și a încălțămintei salariul minim era un factor de productivitate.

 


FOTO: cflex.com

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.