Ştiri

Compania chineză Aliexpress, vizată de o investigație oficială a Comisiei Europene

Comisia Europeană a deschis o investigaţie oficială asupra platformei chineze de comerţ electronic AliExpress, condusă de gigantul tehnologic chinez Alibaba, cu privire la preocupările legate de difuzarea de conţinut ilegal, transmite News.ro.

Comisia, braţul executiv al Uniunii Europene, a deschis o anchetă legată de AliExpress în temeiul Legii sale de referinţă privind serviciile digitale (DSA), care a intrat în vigoare luna aceasta.

Legislaţia cuprinzătoare îşi propune să ţină sub control giganţii tehnologiei în domenii precum comportamentul anticoncurenţial și până la asigurarea faptului că dezinformarea nu este răspândită pe platformele lor.

Investigaţia se concentrează asupra faptului dacă AliExpress ar fi încălcat DSA ”în domeni legate de gestionarea şi atenuarea riscurilor, de moderarea conţinutului şi mecanismul intern de tratare a reclamaţiilor, de transparenţa sistemelor de publicitate şi de recomandare, de trasabilitatea comercianţilor şi accesul cercetătorilor la date”, a spus Comisia.

Comisia va analiza dacă a existat o lipsă de aplicare a termenilor şi condiţiilor proprii ai AliExpress, care interzic anumite produse care prezintă un risc pentru sănătatea consumatorilor, cum ar fi medicamentele false.

Ancheta își propune să afle și dacă au existat încălcări ale DSA care le-au permis minorilor să acceseze materiale pornografice, despre care Comisia a spus că utilizatorii le pot găsi încă pe platformă.

Alte domenii ale anchetei includ modul în care AliExpress recomandă produse utilizatorilor şi dacă site-ul de comerţ electronic respectă o regulă care permite un depozit de reclame care poate fi căutat, care sunt furnizate pe platformă.

Un purtător de cuvânt al companiei a spus că AliExpress ”a lucrat şi va continua să lucreze cu autorităţile relevante pentru a ne asigura că respectăm standardele aplicabile şi vom continua să ne asigurăm că vom fi capabili să îndeplinim cerinţele DSA.”

Acesta a adăugat că ”AliExpress se angajează să creeze o piaţă sigură şi conformă pentru toţi consumatorii”.

Aceasta este a treia investigaţie oficială în cadrul DSA, după cele deschise împotriva TikTok şi a platformei de socializare X.

Andrei Dumitru

Recent Posts

La derbyul Rapid – FCSB, fotbaliștii au trecut la roz pentru a susține lupta împotriva cancerului

Duminică, 19 mai, derbyul etapei a debutat pe stadionul din Giulești cu un moment emoționant…

o oră ago

România, pe locul 3 în topul celor mai mari exportatori de miere din UE

Statele membre ale Uniunii Europene au importat anul trecut din ţările situate în afara blocului…

o oră ago

Noul Chat GPT-4o, semnal important în piață pentru investitori. De ce aceștia nu trebuie să rămână în urmă?

După ce OpenAI a prezentat cel mai recent model al său, Chat GPT-4o, care pare…

2 ore ago

„Litoralul pentru toţi” va avea loc între 31 mai – 20 iunie. Tarifele încep de la 35 de lei pe noapte

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) anunţă lansarea programului social “Litoralul pentru toţi”, care se…

3 ore ago

Christian Tour a înregistrat o creștere de peste 60% a veniturilor din vânzări în 2023

Agenția de turism Christian Tour a încheiat anul 2023 cu venituri din vânzări de peste…

3 ore ago

Acest website folosește cookies