Comerțul online va crește la 2,5 miliarde de euro în acest an și se poate dubla până în 2020

Emil Popescu 07/06/2017 | 11:56 Ştiri
Comerțul online va crește la 2,5 miliarde de euro în acest an și se poate dubla până în 2020

Comerțul online va depăși 2,5 miliarde de euro anul acesta și are potențialul de a-și dubla valoarea până în 2020, estimează Asociația Română a Magazinelor Online din România (ARMO).

Deși dintre cele 28 de state membre ale Uniunii Europene România se situează pe ultimul loc în ceea ce privește digitizarea, iar progresele înregistrate în ultimii ani sunt mai degrabă lente, România are perspective foarte bune de creștere în perioada imediat următoare pe fondul măsurilor de dezvoltare a infrastructurii de comunicații, dar și de creștere a competențelor digitale, arată raportul intermediar privind sectorul digital din UE (EDPR), publicat recent de Comisia Europeană.

Raportul urmărește progresele înregistrate de statele membre în domeniul digitizării, combinând datele cantitative furnizate de Indicele Economiei și Societății Digitale (DESI) cu informații calitative privind politicile specifice ale fiecărei țări. Raportul este structurat în jurul a cinci capitole: conectivitate, capital uman, utilizarea internetului, integrarea tehnologiei digitale și servicii publice digitale.

În raportul DESI pentru 2017, România a fost inclusă pe lista țărilor cu performanțe scăzute, alături de Bulgaria, Grecia, Italia, Croația, Polonia, Cipru, Ungaria și Slovacia. La polul opus, Danemarca, Finlanda, Suedia și Olanda au cele mai avansate economii digitale din UE.

Românii utilizează intens rețelele de socializare și apelurile video, însă manifestă reticență în ceea ce privește tranzacțiile online, România înregistrând unele dintre cele mai scăzute niveluri din UE în ceea ce privește cumpărăturile online și serviciile bancare online.

„Comerțul online se poate dezvolta peste o infrastructură digitală solidă și având o populație cu competențe digitale bune. Vestea bună este aceea că avem perspective favorabile de creștere în ambele direcții, ceea ce ne îndreptățește să anticipăm o dublare a comerțului online până în 2020. Să cumperi online înseamnă să economisești timp și bani, să găsești diversitate mai mare de produse și servicii mai bune, pe care să le accesezi din confortul propriei locuințe”, a declarat Florinel Chiș, directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.

Conform raportului, România are avantajul unor costuri scăzute de acces la internet și viteză foarte bună, însă sunt necesare eforturi susținute pentru a ajunge la o acoperire cât mai mare a întregii țări.

 


FOTO: Mediafax

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.