Color Smart Distribution joacă și anul acesta pe cartea extinderii și mizează pe venituri de peste 4 milioane de euro

NewMoney 24/01/2023 | 11:30 Companii
Color Smart Distribution joacă și anul acesta pe cartea extinderii și mizează pe venituri de peste 4 milioane de euro

După un 2022 atipic, Color Smart Distribution joacă în continuare pe cartea extinderii, mizând pe afaceri de peste patru milioane de euro pe anul în curs.

Începutul lui 2023 o prinde pe Cătălina Trupșor, fondatoarea Color Smart Distribution (companie activă în piața locală de amenajări interioare și exterioare), în ceea ce ea numește un proces de expansiune și consolidare a companiei.

„Ne propunem ex­tinderea rețelei de ma­gazine, vom continua creșterea sistemului de distribuție cu showroomuri partenere, vom dezvolta mai mult distribuția spre de­pozitele de materiale de construcții“, de­ta­liază aceasta.

An­treprenoarea mizează pe o creștere de 40% a cifrei de afaceri în noul an față de 2022 și spune că, pe termen mediu și lung, a dezvoltat scenarii alternative, pe care le va pune în aplicare în funcție de provo­cările ce apar.

Din 2005 încoace

„2022 a fost un an ati­pic. Vânzările ba au înghețat, ba s-au dez­­morțit haotic. Mulți specialiști au pus proiecte pe hold, beneficiarii au rămas și ei într-o oarecare expectativă“, descrie Că­tă­lina Trupșor dinamica pieței de amena­jări interioare din 2022.

Cu patru showroomuri proprii deschise în București, Con­s­tanța, Timișoara și Bacău, Color Smart Distribution este unic importator și distribuitor în România și Repu­blica Moldova al brandurilor de vopsea pre­mium Novaco­lor și Pittsburgh Paints.

Povestea companiei a început în 2005, cu o investiție de 200.000 de euro. „Am pe­tre­cut multe săptămâni în șantiere, mun­cind cot la cot cu constructorii și aplicatorii, învățând multe despre meserie, menta­li­tatea beneficiarilor și a celor care le fur­nizează servicii. Uneori a fost nevoie să fina­lizăm în două-trei luni proiecte ce ar fi durat în mod normal șase-opt luni. Am gă­sit soluții funcționale în situații dispe­rate, cu subsoluri care se inundau periodic sau cu clădiri afectate puternic de umiditate“, povestea Cătălina Trupșor într-un alt interviu pentru NewMoney.

În primii ani, antreprenoarea a pus accentul pe import și distribuție prin intermediul partenerilor de business. Apoi, odată cu maturizarea pieței locale de la­curi și vop­sele – evaluată acum la 200 de mi­li­oane de euro (potrivit datelor Color Smart Distribution) – a început să-și des­chidă show­roomuri proprii. Cel mai recent showroom a fost inaugurat în vara anului trecut, la Timișoara, după o investiție de o jumătate de milion de euro. Orașul de pe Bega a fost ales ți­nân­­du-se cont atât de po­ziționarea sa geo­gra­fică – strategică pentru coordonarea co­menzilor din vestul țării –, cât și de faptul că segmentul rezi­den­țial al pieței imobiliare de acolo este în plină expansiune.

Compania va continua să deschidă showroomuri și în 2023, fiind vizate orașele Bu­zău, Hunedoara, Târgu Jiu, Petroșani, Su­ceava, Botoșani și Iași. Tot anul acesta vor fi reamenajate și magazinele din Constanța și Bacău, în urma unor investiții de 50.000 de euro, res­pectiv 30.000 de euro.

„De asemenea, vom aduce un brand nou, ceea ce înseamnă investiții de 300.000-350.000 de euro. Aici luăm în calcul costu­rile stocului inițial, materialele de suport-vânzare, amenajarea unor spații dedicate noii game, plus cheltuielile de training, vizite de protocol ale furnizorilor externi, posibile extinderi logistice“, mai spune Cătălina Trupșor.

Plus 40 la sută

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, cu aproximativ 20% mai mult față de 2021, iar pentru 2023 antreprenoarea se aș­teaptă la o creștere de 40%, la 4,2 mili­oane euro. „În 2022, proiectele la cheie au însemnat aproximativ 20% din venituri, iar pentru 2023 ne propunem să creștem considerabil atât numărul lor, cât și ponderea în cifra de afaceri. Observăm că pe piață există cerere pentru finisaje de lux și, de aceea, luăm în considerare să aducem și alte branduri internaționale în portofoliu.“

Compania oferă pachete personalizate de servicii care pot include: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, con­sultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști – arhi­tecți, designeri, aplicatori, constructori. De altfel, unul dintre principalele canale de vânzare ale companiei este reprezentat de proiectele realizate prin cola­bo­ratori, canal care generează aproximativ 40% din vânzări.

Potrivit fondatoarei Color Smart Distribution, în ultimul timp a crescut și cererea pentru vopseaua de tip ecologic, ce are în compoziție pigmenți naturali, fiind creată prin înlocuirea materialelor derivate din fosile cu materiale regenerabile provenite din biomasă. „Foarte mulți dintre clienți descoperă aceste produse abia când ajung în showroomurile noastre și le preferă mai ales în cazul în care au copii mici sau animale de companie. În străinătate există deja o cultură solidă legată de utilizarea produselor sustenabile și a materialelor eco­logice în amenajarea spațiilor“, adaugă Cătălina Trupșor.

Referitor la modul în care afacerea sa a fost afectată de inflație, de incertitudinea economică și politică sau de criza energe­tică, spune că s-a confruntat cu pro­vocări mari, mai ales că multe proiecte s-au amâ­nat sau chiar anulat. „Am avut întârzieri neplanificate și în dezvoltarea re­țelei de distribuție. Oamenii nu au mai luat decizii să înceapă un nou business sau să diversifice gama de produse distribuite. În 2022, arhitecții și designerii au avut pro­iecte mai puține și mai mici, ceea ce presu­pune mai multă atenție, efort și concentrare pentru a duce la bun sfârșit lucrările contractate.“

În plus, multe dintre materialele folosite în construcții s-au scumpit în anul care a tre­cut. Pe segmentul finisajelor și al vopse­­­le­lor, de exemplu, prețurile au crescut cu 20-25% față de finalul lui 2021. În aceste condiții, creșterile accelerate ale costurilor de transport, deprecierea cursului valutar leu/euro și problemele energetice – costul petrolului și al gazului – vor continua să afecteze toate industriile pe termen mediu și lung.

Acest articol a apărut în numărul 155 al revistei NewMoney