Ştiri

CNN: Boeing ştia despre problemele modelului 737 MAX cu un an înainte de prăbuşirea zborului Lion Air

Un nou comunicat al Boeing sugerează că firma ştia problemele modelului de avion 737 MAX cu mult înainte de prăbuşirea fatală în octombrie 2018 a zborului Lion Air, însă a decis să nu ia măsuri, informează CNN, citat de News.ro.

Boeing a recunoscut în trecut că un sistem de alertă AOA „nu era funcţional pe toate avioanele”. Însă comunicatul publicat duminică arată că firma era la curent cu problemele aeronavei cu un an înainte ca un model 737 MAX să se prăbuşească.

Alerta AOA funcţionează pe aeronavă doar în cazul în care compania aeriană alege să cumpere o extra-opţiune contra cost denumită „indicator AOA”.

Boeing susţine că funcţia de alertă nu este necesară pentru operarea în siguranţă a avionului. Însă foşti ingineri Boeing şi analişti ai aviaţiei intervievaţi de CNN au criticat design-ul original al software-ului pentru că se baza pe datele de la un singur senzor AOA, aceste dispozitive fiind predispuse la defecţiuni.

În 2017, după ce au început livrările de 737 MAX, inginerii Boeing au identificat faptul că software-ul de display al acestui model de avion nu îndeplineşte cerinţele minime ale alertei AOA. Însă, după o analiză, inginerii Boeing au decis să nu remedieze problema imediat, concluzionând că „funcţionalitatea existentă este acceptabilă până la următoarea actualizare”.

Nu este cunoscut dacă lipsa alertei a jucat un rol în prăbuşirile zborurilor Lion Air şi Ethiopian Airlines, care au dus la moartea a 346 de persoane. Însă alerta ar fi putut informa piloţii că unul dintre senzori nu era funcţional. În ambele situaţii, investigaţiile preliminare sugerează că datele greşite privind poziţionarea aeronavei în aer au declanşat software-ul anti-stagnare (MCAS) cel care a trimis avionul în jos.

Boeing nu a intervenit privind operaţiunile 737 MAX până la al doilea accident – Ethiopian Airlines – în martie 2019. Administraţia Trump a suspendat toate avioanele 737 MAX.

Apoi, la o săptămână după prăbuşirea Lion Air pe 29 octombrie, Boeing a adăugat un paragraf în directiva de siguranţă în care era precizat că alerta este opţională. Nu este clar dacă Boeing şi-a atenţionat clienţii cu privire la problemă.

Boeing a convocat ulterior o şedinţă a Consiliului pentru Analiza Siguranţei (SRB) pentru a analiza dacă absenţa alertei AOA va pune în pericol aeronavele. După ce SRB a confirmat concluzia Boeing, a prezentat aceste rezultate Administraţiei Federale a Aviaţiei din SUA.


Foto: AFP/Hepta/Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

43 de minute ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

o oră ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

2 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

3 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

3 ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

4 ore ago

Acest website folosește cookies