Ştiri

CN Aeroporturi Bucureşti, recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a făcut mai multe recomandări pentru pasageri, în contextul creşterii traficului aerian în lunile de vară.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a transmis miercuri, printr-un comunicat de presă, mai multe recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian în iulie şi august, acestea fiind tradiţional luni în care sunt atinse valorile maxime anuale.

“Să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, manţinând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări. Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani.  Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului”, se arată în comunicat.

O altă recomandare este să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee; la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă.

De asemenea, să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani.

“Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasageruluii sau în bagajul de mână”, a precizat sursa citată.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor să se informeze asupra drepturilor pe care aceştia le au,, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate.

Totodată, pasagerii sunt îndemnaţă să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară.

CNAb a precizat că biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

De asemenea, pe aeroporturile din România, pasagerii pot să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

3 zile ago

Acest website folosește cookies