Club Feroviar: Afacerile austriece în sistemul feroviar românesc: șpăgi, întârzieri și oligarhi ruși

NewMoney 08/12/2022 | 13:14 Ştiri
Club Feroviar: Afacerile austriece în sistemul feroviar românesc: șpăgi, întârzieri și oligarhi ruși

Cu o singură excepție, care confirmă regula, afacerile austriece în sistemul feroviar românesc nu sunt chiar demne de a fi date ca exemplu. Pe scurt, firme austriece fie au dat șpagă, fie au întârziat lucrări, fie au fost implicați oligarhi ruși. Club Feroviar vă prezintă o sinteză în acest sens, în ziua în care la Bruxelles Consiliul JAI (Justiție și Afaceri Interne) discută aderarea României la spațiul Schengen.

Ultimul opozant al acceptării României în spațiul european de liberă circulație este cancelarul austriac Karl Nehammer. Viena invocă în susținerea poziției sale o anumită corectitudine politică legată de fluxul de migranți la nivel european. Care, în paranteză fie spus, nu se justifică în niciun fel în ceea ce privește România, din punctul de vedere al cifrelor oficiale furnizate de Frontex. Dar asta nu are legătură cu specificul publicației noastre, cum nu are nici privatizarea Petrom făcută de fostul premier PSD Adrian Năstase și, de aceea, le-am amintit doar tangențial.

Revenind la domeniul feroviar, să vedem cât de corecte au fost companiile austriece care au afaceri în România. Și le vom lua pe rând. Pas cu pas, vorba președintelui Klaus Iohannis.

CITEȘTE CONTINUAREA PE CLUB FEROVAR