CLCC: 2.000 de companii cu capital românesc şi străin au lansat cea mai mare coaliţie a mediului de afaceri

Andrei Dumitru 12/11/2019 | 12:48 Ştiri
CLCC: 2.000 de companii cu capital românesc şi străin au lansat cea mai mare coaliţie a mediului de afaceri

Aproape 2.000 de companii cu capital românesc şi străin din diverse domenii, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde de lei şi peste 36.000 de angajaţi, au lansat Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC), prin care vor să contribuie ”la crearea unui cadru fiscal şi legislativ predictibil şi echilibrat”.

Membrii CLCC consideră că libertatea economică, libertatea comerţului şi libertatea comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăţi democratice.

Coaliția își dorește stabilitate legislativă

Coaliţia pledează pentru stabilitate şi predictibilitate legislativă, precum şi pentru reglementări echilibrate şi necesare, nu intempestive sau excesive.

”Credem că, în elaborarea politicilor publice, decidenţii politici trebuie să ia în considerare toate opiniile şi datele disponibile, inclusiv expertiza agenţilor economici. CLCC susţine accesul liber la produsele legale, a căror calitate este garantată de identitatea de marcă şi de reputaţia companiilor membre ale Coaliţiei”, a declarat Constantin Rudniţchi, director executiv al Coaliţiei pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării.

CLCC a pornit ca un demers necesar în contextul apariţiei unor iniţiative legislative care urmăresc supra-reglementarea anumitor sectoare şi industrii, într-un mod nejustificat şi fără consultări ale mediului de afaceri.

”Un exemplu recent este proiectul de hiper-reglementare în domeniul tutunului (L443/2019) care prevede, printre altele, interzicerea expunerii produselor din tutun în cele peste 70.000 de magazine din România care comercializează ţigarete. Limitarea comerţului cu produse din tutun şi ascunderea pachetelor sub tejghea va determina reducerea cifrei de afaceri şi a profitului magazinelor şi producătorilor, creşterea cheltuielilor şi pierderea de locuri de muncă şi va alimenta piaţa neagră”, spun reprezentanţii CLCC.

Alte exemple de iniţiative de acelaşi tip respinse sau în dezbatere: interzicerea publicităţii la medicamente; interzicerea comercializării băuturilor carbogazoase către minorii cu vârsta sub 16 ani; etichetarea produselor alimentare procesate, pentru reducerea riscului de boală cardiovasculară etc.

”În plan internaţional, avem de asemenea, exemple extreme: taxarea cărnii roşii sau a produselor cu grăsimi, inclusiv brânza, interzicerea foie gras etc.”, adaugă ei.

Măsuri care pot destabiliza un întreg lanț de afaceri

Coaliţia a atras rapid membri din întregul sector al bunurilor de larg consum şi nu numai, îngrijoraţi de tendinţa reglementatorilor de a lua de pe-o zi pe alta măsuri care pot îngenunchia mediul de afaceri fără nicio consultare cu cei direct vizaţi.

Ţinând cont de aceste realităţi alarmante, reprezentanţii Coaliţiei pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării solicită membrilor Parlamentului României să trateze cu maximă seriozitate şi responsabilitate orice pachet de măsuri legislative care poate destabiliza un întreg lanţ de afaceri legitime.

Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării urmăreşte asigurarea unui mediu de afaceri competitiv şi corect, astfel încât companiile să poată investi şi dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români şi contribuind la dezvoltarea întregii comunităţi.

Evenimentul de lansare a CLCC a avut loc la Palatul Parlamentului, în parteneriat cu Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor.

Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC) reuneşte aproape 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei şi un număr total de peste 36.000 de angajaţi.

Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitaţii, distribuitori engros, retaileri, mici comercianţi, reprezentanţi ai HoReCa, agenţii de publicitate şi comunicare, dar şi ONG-uri.

Obiectivul Coaliţiei pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv şi corect, astfel încât companiile să poată investi şi dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români şi contribuind la dezvoltarea întregii comunităţi.