Cine sunt „super liderii” și ce îi face atât de valoroși în relația dintre branduri și cosumatori

Gabriel Bucur 12/09/2017 | 16:32 Ştiri
Cine sunt „super liderii” și ce îi face atât de valoroși în relația dintre branduri și cosumatori

Într-o lume tot mai saturată de volumul imens de informații existent în mediul online, brandurile trebuie să-şi concentreze activitatea pe o nouă generaţie de formatori de opinie, denumită „super lideri”, pentru a amplifica mesajele transmise și a le ușura calea spre publicul-țintă, explică studiul Tetra Pak Index 2017.

Pe scurt, super liderii formează cel mai influent segment din mediul online. Ei sunt „o comunitate digitală nou-definită de consumatori care adoptă rapid tendinţele noi şi care amplifică mesajele brandurilor (…) grupul cu cea mai mare influenţă asupra creării sau erodării preferinţei faţă de branduri”, explică studiul. În cazul în care super liderii sunt interesați de ceea ce oferă un brand, aceștia pot deveni „ambasadori”ai respectivelor produse sau servicii și să ajute la promovarea mesajelor și formarea opiniilor, grație încrederii de care au parte.

Super liderii reprezintă doar 7% din populația prezentă în mediul online. Circa 57% scriu săptămânal recenzii despre branduri şi/sau produse, şi aproape două treimi (65%) spun că se simt mai înclinaţi să facă acest lucru după o experienţă pozitivă. Totodată, aproape 78% se aşteaptă ca brandurile să le răspundă recenziilor şi evaluărilor lăsate și 79% spun că interacţiunea cu brandurile în social media le îmbunătăţeşte opinia despre brandul respectiv.

„Consumatorii caută astăzi informație înainte, după și în timp ce cumpără. Ei verifică cel puțin patru surse de informaţie, majoritatea acestora fiind în afara controlului brandurilor – un motiv în plus pentru care companiile trebuie să interacționeze corect cu super liderii”, arată studiul.

Sfaturi pentru promovarea businessurilor în online

Într-un univers online în care fiecare are o voce, vocea brandurilor nu mai este la fel de puternică de una singură. Ele trebuie să interacționeze în mod proactiv cu utilizatorii și să cultive conținutul generat de aceştia, învățând de la bloggeri, creând parteneriate cu ei și valorificând puterea super liderilor de a le transmite și amplifica mesajele, arată studiul Tetra Pak Index 2017.

Lumea se centrează tot mai mult în jurul conținutului pentru mobil, mai ales în piețele în dezvoltare. China, cu precădere, este avansată: pentru a studia ultimele tendințe, aici trebuie privit, potrivit studiului. Brandurile trebuie să pornească cu o strategie care să prioritizeze conținutul pentru mobil – de fapt, în SUA anumite branduri se mută către conținut doar pe mobil, pentru a ţine pasul cu utilizatorii aflați mereu în mișcare.

Dată fiind „criza de încredere” în ceea ce priveşte instituţiile, consumatorii au din ce în ce mai multă încredere în „oameni ca noi”, care le împărtășesc valorile, prioritățile și perspectiva asupra vieții. Brandurile au nevoie să arate că și ele împărtășesc aceste valori și direcții, în timp ce pun în prim plan „oamenii reali” ca ambasadori ai brandului lor.

Pe măsură ce canalele se înmulțesc și tot mai mulți actori din lanţul de producţie interacționează direct cu consumatorii, brandurile trebuie să se asigure că au mesaje consistente și o relaţionare unitară cu consumatorii indiferent de momentul în care aceştia se află în procesul de cumpărare.

Alimentele și băuturile răcoritoare sunt cumpărate în continuare offline într-o proporție covârșitoare, iar marketing-ul in-store rămâne crucial pentru campaniile de promovare de produse. Digitalul este foarte important și aici, influențând mai mult de jumătate din toate cumpărăturile in-store.

Comerțul online (e-commerce) crește peste tot în lume și estimările sunt că va ajunge să reprezinte 10% din valoarea tuturor cumpărăturilor de produse alimentare până în 2021. Acesta a schimbat cu totul regulile jocului în lanţul de producţie, în urma apariţiei unor noi actori mari precum Amazon, care promit în continuare schimbări importante.

Studiul mi arată că, pe măsură ce consumatorii caută experiențe personalizate din partea brandurilor, ambajele digitale unice, realitatea augmentată și imprimarea personalizată devin oportunități pentru ca brandurile să relaţioneze în mod unic şi direct cu aceştia.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.