Cine sunt românii care fac bani din turismul medical

Florel Manu 22/11/2016 | 12:01 Oameni
Cine sunt românii care fac bani din turismul medical

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Da, chiar se întâmplă. România atrage turiști. Dar nu neapărat de genul celor interesați să exploreze înfrunzita Grădină Carpatică.

Soții Claudiu și Bianca Ivanciovici au trei cabinete dentare în București. Claudiu este directorul general al Ident, firma care deține cabinetele, iar Bianca este director medical. Au deschis primul ca­binet stomatologic în 2013, cu o inves­tiție de 250.000 de euro. După ce s-au extins cu alte două centre, investiția a crescut la circa un milion de euro. Și da, există o legătură directă și cu turismul.

În 2014 au înce­put să trateze pacienți din străină­tate. „Prima dată, acum doi ani, am avut 15 clienți din afară. Toți români. Îi alungau din țările în care munceau prețurile mari ale serviciilor dentare“, poves­tește Claudiu.

Anul acesta, Ident a avut peste 70 de clienți cărora le-a oferit pachete mixte, turism și tra­tament. Nicio surpriză, date fiind con­di­țiile din România. „Avem aceeași apa­ratură ca în Vest, avem personal spe­cializat, iar prețurile noastre sunt, în me­die, cu 50-70% mai mici față de cele din străinătate“, explică directorul companiei.

Și, pentru că afacerea merge din ce în ce mai bine, Claudiu a înțeles că turismul medical e o afacere rentabilă. „În 2015 am realizat, noi și alți co­legi din piață, că putem face turism den­tar. Adică le putem oferi pacienților servicii complete de zbor, ca­zare și chiar relaxare“, mărturisește Claudiu.

Departe de imaginile din ofertele tradi­țio­nale, România e tot mai atractivă pentru serviciile medicale ieftine pentru stră­ini. Confirmarea și dimensiunea po­ten­țialului segmentului vin și în cifre: piața locală a turismului medical este esti­­mată în momentul de față la 300 de milioane de euro, la o rată anuală de creș­tere de 10-15%. Pentru comparație, afacerile totale din turismul românesc sunt estima­te la circa 2,5 miliarde de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.