Cine este tânărul căruia afacerea cu lentile de contact i-a adus peste un milion de euro

Florel Manu 29/01/2019 | 15:00 Oameni
Cine este tânărul căruia afacerea cu lentile de contact i-a adus peste un milion de euro

Când oportunitățile din piață se văd cu ochiul liber, atingerea unei cifre de afa­ceri de un milion de euro e doar o ches­tiune de timp. Și de pres­cripție potrivită.

Acest articol a apărut în numărul 57 (21 ianuarie – 3 februarie 2019) al revistei NewMoney

Alexandru Alecu (30 de ani) a prins microbul afa­ce­rilor încă din copilărie, când îi ajuta pe părinții săi, care aveau un bu­si­ness de retail de haine, să completeze chitanțe. Prima încercare pe cont propriu a făcut-o însă ceva mai târziu, în fa­cultate, în 2008. Începuse să digitalizeze publicații folosind un soft care permitea „răsfoirea“ în online a revistelor, într-un mod similar celor tipărite pe hârtie. Se ins­pirase după niște platforme din Sta­tele Unite, însă, chiar dacă internetul era în plin avânt în România, piața locală nu era încă pregătită pentru un astfel de produs în acel moment. Afacerea a eșuat, iar antreprenorul mărturisește retros­pec­tiv că i-a fost greu să accepte acel eșec.

Și o spune și pentru că prima sa ten­tativă de bu­si­­ness a însemnat și 5.000 de euro pierduți. O parte erau bani împru­mu­­tați, iar restul – economii pe care le fă­cuse pentru a-și susține studiile la Fa­cul­ta­tea de Administrarea Afacerilor a Uni­versității Româno-Britanice. După dușul rece din facultate și-a încercat din nou norocul. Nu a renunțat la online, dar s-a reorientat de această dată către segmentul de optică medicală. Voia să aibă, totuși, propria sa afacere.

Se întâmpla în 2011, nișa pe care intra era încă în formare, iar Alecu a mizat totul pe lentile de contact. „Am început inițial cu 500 de euro și am ajuns la 1.000 de euro. Un prieten mi-a făcut site-ul și altul pozele“, își amintește antreprenorul. În pa­ra­lel, a început să caute un investitor care să-l susțină pentru a-și asigura un stoc de marfă. La un moment dat a găsit unul în Polonia, dar negocierile ulteri­oare nu s-au mai concretizat. „Una am vorbit pe Skype, altele au fost discuțiile de la București“, povestește Alexandru Alecu. Așa că a căutat noi investitori și i-a găsit pe plan local.

În cele din urmă, în afacere au intrat unul dintre foștii săi colegi de facultate și un prieten al acestuia. Trecuse un an de când începuse afacerea Videt.ro, iar odată cu finanțarea astfel obținută ci­fre­le au început să crească.

Totuși, nu a re­nun­țat la ideea de a căuta un par­tener mai puternic. L-a găsit în 2014, în cehii de la Alensa, unul dintre cei mai pute­r­nici jucători din piața europeană de op­tică medicală.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.